کاهش صدقات جمع‌آوری شده بدنبال شیوع کرونا در کشور


کاهش صدقات جمع‌آوری شده بدنبال شیوع کرونا در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از کاهش صدقات جمع‌آوری شده بدنبال شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری امروز خود گفت: طی سال‌های ٩٧، ٩٨ و امسال درگیر مسائل اقتصادی بودیم. همچنین با مشکلات زیست محیطی مثل سیل رو به رو شدیم که روی معیشت مردم موثرند.

وی در خصوص بحث زکات نیز افزود: امسال کل زکات جمع آوری شده ۴٩۵ میلیارد تومان بود که رشد آن نسبت به سال قبل ٨٨ درصد بوده است. با این وجود اگر تورم و رشد زکات را مقایسه کنیم می توانیم به رشد ۵٠ درصدی برسیم و به این ترتیب مردم امسال زکات بیشتری پرداخت کردند.

عسگری با اشاره به اینکه میزان تحقق برنامه ما نیز ۶١ درصد بوده است، تصریح کرد: زکات فطریه امسال ٢۶٠ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل رشد ۵١ درصدی داشته، این رقم همچنین نسبت به کل سال قبل ٣٧ درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: امسال برای دریافت زکات ۵۴ هزار پایگاه تاسیس کردیم و تبلیغات گسترده داشتیم.

عسگریان با بیان اینکه تا الان ۶٣ میلیارد تومان صدقات جمع آوری شده است ادامه داد: امسال در این بخش افت وجود داشته چون تخلیه صندوق‌ها در فروردین و اردیبهشت ممنوع بود اما برخی از استان‌ها به صورت پایلوت انتخاب و تخلیه شدند که رشد ١١ درصدی داشتند.

وی با بیان اینکه دو نوع زکات واجب و مستحب داریم که زکات واجب معمولا تا آخرمهرماه تمام می شود، افزود: امسال تفاهم نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی امضاء کردیم و قرار شد این سازمان خیلی موثر پای کار زکات بیاید.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی در بخش ایتام و محسنین نیز امسال ٣٣۶ میلیارد تومان جمع آوری شده است که رشد ٧١ درصدی را نشان می‌دهد.

عسگریان ادامه داد: همچنین تعداد حامیان نیز ٢٠ تا ٣٠ درصد رشد داشته است. تعداد حامیان نیز که در سایت ثبت نام کرده اند یک میلیون و ۴٣٣ هزار نفر بوده اما از این تعداد ٧۶٩ هزار نفر فعال شده و مبلغ را پرداخت کردهاند.

عسگریان با بیان اینکه سرانه دریافتی ایتام ۵۴٧ هزار تومان است، گفت: ۶٢٠٠ یتیم در کشور حامی ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت