مصرف بنزین در خراسان شمالی 25 درصد کاهش یافت


مصرف بنزین در خراسان شمالی 25 درصد کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: بهار امسال، عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت استان، نسبت به مدت مشابه پارسال، 25 درصد کاهش داشته است.

مجتبی شکوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مصرف بنزین در بهار امسال با صرفه‌جویی ۲۲ میلیون لیتری همراه بود، گفت: مصرف نفت سفید هم در این بازه زمانی نسبت به بهار پارسال ۵۱ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: دلیل کاهش میزان مصرف نفت سفید، گازرسانی به روستاها است و بر اساس اعلام شرکت گاز خراسان شمالی، دولت تدبیر و امید با برافروختن مشعل ۴۴۹ روستا و ۶ شهر، شمار روستاهای برخوردار از گاز این استان را به ۷۳۹ پارچه و شهرها را به ۲۲ شهر رسانده است.

اکنون ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان ۱۰۰ درصد و در نواحی روستایی ۹۹.۷ درصد است و ۷۳۹ روستای استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند در حالی که میانگین کشوری گازرسانی مناطق شهری ۹۶.۴ درصد و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

شکوری در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: در بهار امسال میزان مصرف گاز مایع در استان هم با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال روبه رو بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت مصرف سوخت نفتگاز نسبت به سه ماهه پارسال سه درصد افزایش دارد.

در خراسان شمالی ۷۷ جایگاه عرضه سوخت شامل ۴۸ باب جایگاه عرضه فرآورده سوختی بنزین، نفت گاز و ۲۹ باب جایگاه سی. ان. جی تک منظوره و دومنظوره فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در