ثبت‌نام 530 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تایید شد


ثبت‌نام 530 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تایید شد

شهرکرد- ایرنا- معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از تایید 530 متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون برای 430 متقاضی تشکیل پرونده شده است.

ابراهیم علیرضایی روز دوشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نحوه تقاضا در سایت و تایید متقاضیان به صورت سراسری است و استان‌ها در این رابطه حق هیچ دخالت و یا اعمال نظری ندارند.

وی، سهمیه این استان در طرح اقدام ملی مسکن را ۲ هزار و۲۹۳ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۳۳ واحد در شهرکرد و یک هزار و ۱۶۰ واحد در شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار است.

علیرضایی، روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون چند شهرک در استان آماده‌سازی شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این خصوص در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجرای طرح است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از جانمایی محله ۳۴ منظریه شهرکرد برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: این منطقه ۳۴ هکتار وسعت و ظرفیت ایجاد بیش از سه هزار واحد مسکونی را دارد.

علیرضایی خاطر نشان کرد: بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن می‌تواند تاثیر بسزایی در کنترل قیمت زمین و مسکن در استان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری با افزون ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

در قالب طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، یکصد هزار واحد در بافت‌های فرسوده شهری و یکصد هزار واحد در شهرهای کوچک ساخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس