دست اصفهان در دست بنت


دست اصفهان در دست بنت

اصفهان، شهر بنت در سیستان و بلوچستان را برای هم پیوندی با خود انتخاب کرده تا پس از تحمیل اثراتِ مخرب سیل بر مردمانش، آن را به سطحی از تاب آوری و توسعۀ پایدار برساند. جشن هم‌پیوندی این دو شهر نیز 18 تیرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا دربارۀ تفاوت خواهرخواندگی و هم پیوندی گفت: در خواهرخواندگی دو هویت مستقل فرهنگی در نظر گرفته شده و رابطه بین فرهنگی بین دو شهر ایجاد می‌شود اما در طرح هم‌پیوندی یک شهر عضو مناطق شهر دیگر در نظر گرفته می‌شود و آن شهر ملزم است به شهر دیگر خدمات بدهد.

وی ادامه داد: هم‌پیوندی بیانگر آن است که شهر اصفهان در مسیر توسعه پایدار، دست دیگران را بگیرد و آن‌ها را در این مسیر به لحاظ اجتماعی، فضاهای کالبدی و تاب‌آور شدن، همگام کند.

عیدی خاطر نشان کرد: پیشنهاد طرح هم‌پیوندی شهر اصفهان با شهر بنت به علت اثراتی که سیل بر مردم بلوچستان وارد کرد و همچنین محرومیت بعضی از شهرهای این استان، پس از بازدیدی که به اتفاق شهردار اصفهان از این مناطق داشتیم مطرح و بنا بر این شد علاوه بر محرومیت‌زدایی از این شهر سیل زده، جهانشهر اصفهان در زمینه توسعه پایدار زمینه رشد این شهر را فراهم کند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان اکنون در این مسیر تسهیل‌گر انجام اقدامات خیرخواهانۀ خیریه‌ها و نهادهای مدنی در ساحت‌های زیرساختی و نرم افزاری برای شهر بنت است که این شهر را به سطحی از تاب آوری و پایداری برساند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان سیل‌زده شهر بنت در حال حاضر با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد طبیعی، فرهنگی و گردشگری در منطقه‌ای محروم زندگی می‌کنند، از این رو با تسهیل‌گری شهرداری اصفهان جاده مواصلاتی بین زرآباد و بنت در حال تکمیل است و همچنین فرصت‌های توسعه و سرمایه‌های انسانی و فردی و اقتصادی این شهر از طریق جهانشهر اصفهان شناسایی شده تا خیرین از ظرفیت‌های این شهر استفاده و در آن سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید