باید داشته‌های فرهنگی و هنری‌مان را با دنیا به اشتراک بگذاریم


باید داشته‌های فرهنگی و هنری‌مان را با دنیا به اشتراک بگذاریم

تهران- ایرنا- معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان هنر زبان بی‌نیاز از ترجمه است و هنر از نهان آدمی شکل می‌گیرد، ایران یک درصد از خاک دنیا را دارد اما میراث‌دار ده درصد از مواریث فرهنگی و هنری عالم است. این مسئولیتی را برای ما ایجاب می‌کند و آن این که باید داشته‌های فرهنگی و هنری‌مان را با دنیا به اشتراک بگذاریم .

عصر یکشنبه، پانزدهم تیرماه با حضور سید محمدمجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تور مجازی بخشی از گنجینه فرهنگسرای نیاوران و نیز پوستر رویداد موسیقی ایران و اتریش رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران در ابتدای این برنامه که با حضور دکتر سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو، سعید رزمی مدیر کل امور اداری و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی افضلی مدیر عامل بنیاد رودکی، دکتر امیر عبدی پور بنیان‌گذار و دبیر کل موسسه جهانی نوروزبرگزار شد، عباد رضا اسلامی رییس فرهنگسرای نیاوران در سخنانی با ذکر این مطلب که تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی و هنری بر اساس اهداف تبیین شده معاونت هنری باشد، گفت: تور مجازی فرهنگسرای نیاوران بخش های مختلفی چون نگارخانه، سالن‌های اجرای برنامه، کتابخانه و ... را شامل می شود. با توجه به فضای حاکم بعد از بیماری کرونا سعی شد تا از طریق فضای مجازی فرهنگسرای نیاوران و به طور خاص بخشی از گنجینه آن، به علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین معرفی شود.
رییس فرهنگسرای نیاوران با ابراز خرسندی از ذکر فعالیت‌های مشترک فرهنگی ایران و اتریش، خاطرنشان کرد :همانطور که می‌دانید روابط فرهنگی ایران و اتریش از دوران صفویه تا به امروز، بسیار مستحکم و پایدار بوده است.
وی افزود: در حوزۀ بین‌الملل فرهنگسرای نیاوران قابلیت‌های بسیاری دارد و امیدوارم بتوانیم با اهداف و کارکردهای مشخص، دورنمای بسیار خوبی را برای نیاوران رقم بزنیم.
جابر یزدان‌خوان مجری و طراح تور مجازی و بخشی از گنجینه فرهنگسرای نیاوران توضیحاتی را در خصوص اهمیت تور مجازی در دوران معاصر ارائه داد و در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف تور مجازی فرهنگسرای نیاوران برای حضار پرداخت.
علیرضا ناظم‌الرعایا نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و اتریش دیگر سخنران این برنامه بود. وی در اظهارتی با اشاره به اجرای پروژه کوشک نخبگان در محوطه سازمان ملل گفت: بعد از تجربه موفقی که در پروژه کوشک نخبگان داشتیم و توانستیم مجسمه چهار دانشمند بزرگ ایران ابوریحان بیرونی، ذکریای رازی ، خیام و ابن‌سینا را در زیر بنایی با عنوان چهار طاقی، در محوطۀ سازمان ملل در وین بسازیم و در مقابل دید همگان قرار دهیم، تصمیم گرفتیم تا کنسرتی با حضور نوازندگان برجسته ایران و اتریش در فرهنگسرای نیاوران برگزار کنیم.
سید محمدمجتبی حسینی نیز گفت: زبان هنر زبان بی‌نیاز از ترجمه است و هنر از نهان آدمی شکل می‌گیرد، ایران یک درصد از خاک دنیا را دارد اما میراث‌دار ده درصد از مواریث فرهنگی و هنری عالم است. این مسئولیتی را برای ما ایجاب میکند و آن این که باید داشته‌های فرهنگی و هنری‌مان را با دنیا به اشتراک بگذاریم .
وی افزود: در سفری که ترسا ایندجین معاون فرهنگی وزارت امور خارجه اتریش به ایران داشتند، مقدمات برنامه‌ای طرح‌ریزی شد که منجر به اتفاقات خوب برنامه‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور خواهد شد.
حسینی با ابراز امیدواری برای آن که گام‌های خوبی با انجمن دوستی ایران و اتریش در زمینه فرهنگ و هنر برداشته شود، خاطرنشان کرد: برگزاری برنامۀ رویداد موسیقی ایران اتریش طلیعه روشنی برای همکاری دراز مدت میان این دو کشور دوست در دیگر حوزه های فرهنگی و هنری خواهد بود.
در ادامه این برنامه از پوستر برنامه رویداد موسیقیایی ایران و اتریش رونمایی شد.
شایان ذکر است علاقه مندان جهت بازدید از تور مجازی فرهنگسرای نیاوران می توانند به سایت این مجموعه، مراجعه نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان