تدارک مفصل آستان قدس رضوی برای زائران غیرایرانی در روزهای کرونایی


تدارک مفصل آستان قدس رضوی برای زائران غیرایرانی در روزهای کرونایی

هاشمی‌نژاد با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‍‌های بخش زوار غیر ایرانی آستان قدس رضوی در ایام شیوع کرونا گفت: تهیه بسته‌های فرهنگی و همچنین نرم‌افزارهایی به چند زبان زنده دنیا از جمله اقداماتی است که در این روزها صورت پذیرفته است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: دهمین وبینار تخصصی دهه کرامت پنج‌شنبه 12 تیر با حضور حجت الاسلام «حجت گنابادی نژاد»؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و «سید محمدجواد هاشمی نژاد»؛ مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد.

«سیدمحمدجوادهاشمی نژاد»با اشاره به اینکه حرم امام رضا(ع) دارای ظرفیت های بسیار فراوانی است، گفت:دل های فراوانی عاشق حضور در این مکان مقدس است. نه تنها در داخل کشور بلکه در سراسر دنیا مسلمانان و شیعیان بسیاری عاشقانه دلشان در حرم نورانی امام رضا(ع) است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی بیان کرد: از حدود 25 سال پیش آستان قدس رضوی به این فکر افتاد که برای زائران غیرایرانی حرم امام هشتم فضایی را فراهم کند که در آن فضا، مراسمات، آیین ها، منبرها و کارهای فرهنگی برای ایرانیان و غیرایرانیان نیز انجام شود و کتابهایی به زبان های مختلف تهیه کنند.

وی ادامه داد:طبق احصایی که صورت گرفته است، از حدود 120 کشور جهان زائر به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف می شوند. ضمن اینکه زائر توریست هم برای دیدن آثار تمدن اسلامی که در حرم مطهر وجود دارد، به آستان مقدس امام رضا(ع) می آیند. همچنین علاوه بر برنامه های فارسی، آستان قدس رضوی، به 3 زبان دیگر عرب زبان، اردو زبان و آذری زبان برنامه هایی را تدارک دیده است. خوشبختانه اکنون برنامه های حرم رضوی به صورت روزانه بین المللی اجرا می شود و روز به روز شاهد افزایش این تعداد هستیم.

مدیرامورزائران غیرایرانی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: 25 سال است که بخش زایران در حرم رضوی راه اندازی شده است، شاید در طول سال50 هزار مخاطب بیشتر نداشتیم،اما در حال حاضر به لطف امام هشتم این تعداد روز به روز در حال افزایش است و امروز این تعداد به 4 تا5 میلیون زائر در سال نیز افزایش یافته است.

هاشمی نژاد با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی امروز بزرگترین مرکز چاپ و نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) و امام هشتم را در جهان داراست، تصریح کرد: علاوه برآن آستان قدس رضوی با 1500 مرکز اسلامی در120 کشور جهان در ارتباط است. گروههایی که درمشهد حضور یافتند و بعد به کشور خودشان برگشتند و یا افرادی حقیقی و حقوقی که بعد از برگشتن از کشور خودشان ارتباطشان با حرم امام رضا(ع) محفوظ مانده است و در مناسبت های گوناگون ما بسته های فرهنگی به صورت الکترونیکی برایشان ارسال می کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به مشکل ویروس کرونا، آستان قدس تلاش کرده است که حرم امام رضا(ع) را به خانه های زائران ببرد به گونه ای که تجربه ایام ماه مبارک رمضان تجربه ای خوبی بود و ما برنامه ریزی مفصلی داشتیم که با زبان های گوناگون و با برنامه های فرهنگی از طریق شبکه های مختلف و نیز فضاهای مجازی و نرم افزارهایی که در این زمینه امکان بهره برداری از آن است توانستیم برای مخاطبان مختلف برنامه اجرا کنیم.

مدیرامورزائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تاکید کرد: امسال با وجود شرایط کرونایی مخاطبان ما به صورت مجازی با حرم امام رضا(ع) ارتباط برقرار کردند .این برنامه ریزی را برای آینده نیز در نظر گرفته ایم، همچنانکه در ایام دهه کرامت این برنامه را در دستور کار قرار داده ایم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان