امروز در شرایط سخت اقتصادی باید کمک‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد


 امروز در شرایط سخت اقتصادی باید کمک‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) گفت: امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی در اثر شیوع ویروس کرونا به طور قطع باید کمک‌ها و یاری کردن‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدباقرعلم الهدی» امروز ۱۵ تیرماه در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه قاسم‌بن الحسن(ع) گفت: همه دردها و مشکلات بشری با عمل به توصیه و رهنمودهای ائمه معصومین(ع) برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) برای سعادت و نجات بشری نقشه راه زندگی طراحی کردند، افزود: انسان باید طبق دستورات الهی در قرآن و روایات عمل کند تا قلب او محل محبت و معرفت الهی باشد.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) درباره خصوصیت شیعه واقعی اظهار کرد: امام رضا(ع) در این زمینه فرمودند شیعیان ما باید صادق باشند زیرا دروغ و دورویی عاملی است که صفا، صمیمت، الفت بین آنان را نابود می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه شاخصه مهم صدق و خصوصیت بارز منافق دروغگویی است، ابراز کرد: شیعه حقیقی همواره صادق است حتی اگر این صدق به ضرر او باشد.

استاد حوزه با بیان اینکه شیعه حقیقی اهل امانتداری است، عنوان کرد: هر مسئولی که به بیت‌المال دست‌ درازی دارد انسان امانتداری نیست زیرا بیت‌المال مسلمانان امانت الهی در دست آنها است که به آن خیانت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی رازنگهدار هستند، اظهار کرد: آنان که اسرار نظام را فاش می‌کنند که چاقوی دشمنان اسلام و شیعیان را دسته دار ‌کنند و یا افرادی که با کوچکترین اتفاق از طریق گوشی موبایل خبرنگار افتخاری شبکه‌های تلویزیونی و مجازی دشمنان می شوند که فقط از آنها یک لبخند تلخ دریافت کنند روز قیامت باید در محضر الهی درباره این عمل خود پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه مسلمانان واقعی همواره باید یکدیگر را یاری کنند، ابراز کرد: بی‌تفاوتی نسبت به برادران مومن از نظر شرع پذیرفته نیست امروز با توجه به شرایط سخت اقتصادی در اثر شیوع ویروس کرونا به طور قطع باید کمک‌ها و یاری کردن‌ها نسبت به گذشته افزایش یابد.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع) با استناد به روایت امام رضا(ع)‌ مبنی بر اینکه شیعه حقیقی هرگز اهل مسخره کردن و انتقام گرفتن نیست؛ خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند هرکس دیگران را تحقیر و مسخره کند در عالم دنیا به سخت‌ترین شکل عذاب و در آخرت به آتش دوزخ گرفتار خواهند شد.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حقوق ورودی موبایل‌های بالای 600 دلار ابلاغ شد