خستگی مزمن کادر درمان گلستان/ مردم کرونا را جدی بگیرند


خستگی مزمن کادر درمان گلستان/ مردم کرونا را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که بیش از چهار ماه گلستان درگیر کرونا است، گفت: این عمل سبب خستگی مزمن کادر درمان شده و باید ورودی به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

صراط:
عبدالرضا فاضل اظهارکرد: از آغاز شیوع کرونا از اسفندماه تاکنون بیش از چهار ماه گذشته و بسیاری از کادر درمان استان دچار خستگی مزمن شده اند.

به گزارش مهر، وی با بیان این که این خستگی روحی و ذهنی روی فعالیت آن‌ها تاثیر می‌گذارد، افزود: آن‌ها باید در یک شیفت چند ساعته ماسک زده و گان بپوشند و این کار خستگی کادر درمان را مضاعف می‌کند.

فاضل در خصوص امکانات زیرساختی و تأمین تجهیزات درمانی، گفت: مهم‌ترین مشکلی ما در گلستان تامین اکسیژن است و چند راه برای تامین آن وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: نخست، خرید دستگاه اکسیژن ساز بوده که قیمت هر دستگاه حدود دو میلیارد تومان است و مصوبه خرید چهار دستگاه اکسیژن ساز گرفته شد.

وی اضافه کرد: دومین راه استفاده از تانک اکسیژن مایع بوده که پرکردن تانک کار سختی است.

فاضل به سومین روش تأمین اکسیژن اشاره کرد و گفت: سومین راه استفاده از کپسول بوده که حمل و نقل ۲۰۰ کپسول ۴۰ لیتری برای خدمه در یک شیفت، کار مشقت انگیزی است.

فاضل ادامه داد: با مشقت و سختی در بیمارستان‌ها خدمت ارائه می‌دهیم و اگر واقعاً ورودی بیماری را کنترل نکنیم خستگی مزمن روی روند درمان تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: شاید با شروع فصل پاییز که شیوع بالای بیماری پیش‌بینی شده، آن انرژی و اشتیاقی که کادر درمان در اسفندماه داشتن را دیگر شاهد نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)