کمبود ماسک در خراسان شمالی بزودی برطرف می‌شود


کمبود ماسک در خراسان شمالی بزودی برطرف می‌شود

بجنورد- ایرنا- مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی گفت: در روزهای اخیر، میزان تولید ماسک در کارخانه‌های استان کاهش یافته از این رو، این محصول در بازار کم شده که این مشکل تا هفته آتی برطرف می‌شود.

محمدرضا موفق روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در استان سه تولید کننده ماسک، فعال است که مواد اولیه آنان، توسط دو شرکت در سطح کشور تامین می شود و اکنون شرکت های تولیدکننده مواد اولیه، در پاسخ به درخواست شرکت های تولیدکننده ماسک ناتوان هستند.

وی تصریح کرد: حجم تقاضا در سطح کشور برای تامین مواد اولیه تولید ماسک، بسیار بالا و تولید، به میزان تقاضا نیست.

موفق گفت: از طرفی، قیمت مواد اولیه تولید ماسک در سطح کشور، بالا رفته است و تولیدکنندگان این محصول خواستار تجدید نظر در قیمت هستند.

وی گفت: در این زمینه، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مکلف شده است دغدغه های تولیدکننده های ماسک را بررسی کند، و مقرر است تا اسناد مثبته تولیدکنندگان ماسک ارائه شود تا بررسی و آنالیز قیمت انجام شود.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی تصریح کرد: مواد اولیه تولید ماسک از جمله پارچه و کش گران شده است.

وی درباره ظرفیت تولید ماسک در استان خاطرنشان کرد: یک تولیدکننده، ماسک، قرار است دستگاه کش زن دوم را تامین کند، در این صورت ظرفیت تولید از ۲۵ هزار ماسک در روز به ۵۰ هزار ماسک خواهد رسید.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی افزود: یک تولیدکننده ماسک در مانه و سملقان هم روزانه ۱۰ هزار ماسک تولید دارد و توان تولید واحد دیگر، روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار ماسک است.

وی با بیان اینکه مردم استان در تامین سایر اقلام بهداشتی مشکل ندارند گفت: میزان تولید الکل در استان بسیار زیاد و حتی قابل انتقال به سایر استان ها است، کارخانه آساک اکنون، ۵۰ هزار لیتر محصول دپو شده دارد.

موفق افزود: واحد صنعتی آساک در شهرستان فاروج، اخیرا تولید محلول های ضدعفونی گلیسیرین برای دست را هم در برنامه قرار داده است.

وی گفت: در شهرستان شیروان هم شرکت پاک شیمی در مراحل پایانی برای راه اندازی کارخانه تولید الکل است.

موفق با بیان اینکه دستکش یک بار مصرف هم به اندازه نیاز در بازار استان موجود است گفت: در استان، روزانه ۵۰ هزار جفت دستکش فریزری، تولید می شود.

مسوول کمیته اقتصادی تامین، تولید و توزیع ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بازار استان از اقلام بهداشتی جز ماسک، تامین است و وضعیت مناسبی دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفته بود که میزان شیوع ویروس کرونا در این استان در مقایسه با ۲ هفته گذشته رو به افزایش است و شهرستان های فاروج، شیروان، بجنورد و جاجرم در حالت نارنجی، شهرستان های اسفراین، گرمه و راز و جرگلان در حالت زرد قرار دارند و تنها شهرستان مانه و سملقان در وضعیت سفید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی