ورود کمیسیون اصل 90 به پرونده عدم بازگشت ارز صادراتی منتظر انتخاب رئیس کمیسیون


ورود کمیسیون اصل 90 به پرونده عدم بازگشت ارز صادراتی منتظر انتخاب رئیس کمیسیون

زاکانی گفت: تا به حال دو، سه جلسه توسط کمیسیون اصل 90 برگزار شده، اما هنوز رئیس کمیسیون انتخاب نشده است. رئیس کمیسیون را نمایندگان هفته بعد در صحن علنی انتخاب می‌کنند تا ما پس از شکل‌گیری کمیسیون، این مسئله را پیگیری کنیم.

ورود کمیسیون اصل 90 به پرونده عدم بازگشت ارز صادراتی منتظر انتخاب رئیس کمیسیون
گروه بازرگانی بازارنیوز: علیرضا زاکانی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، پیرامون ورود این کمیسیون به موضوع عدم بازگشت ۲۷ میلیارد دلار ارز صادراتی گفت:آقای همتی اخیرا بیان کردند که ۲۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است. ما به ازای این مبلغ در اصل دستگاه‌های دولتی هستند که پول را به کشور بازنگرداندند و این موضوع باید در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شود تا به مسئولین کشور در بازگشت ارز کمک کنیم.

زاکانی تاکید کرد: برگشت این پول به ثبات اقتصاد ما کمک می‌کند و از وضع اقتصادی فعلی گره گشایی خواهد کرد؛ همچنین وضع معیشتی مردم را بهبود بخشیده و در نهایت قیمت ارز را به قیمت منطقی می‌رساند.

این نماینده مجلس درباره برگزاری جلسات در کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع مذکور، گفت: تا به حال دو، سه جلسه توسط کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شده، اما هنوز رئیس کمیسیون انتخاب نشده است. رئیس کمیسیون را نمایندگان هفته بعد در صحن علنی انتخاب می‌کنند تا ما پس از شکل‌گیری کمیسیون، این مسئله را پیگیری کنیم.

گفتنی است؛ برای انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ (برخلاف سایر کمیسیون‌ها) هیئت رئیسه دو نفر را به نمایندگان معرفی می‌کنند و نمایندگان در صحن علنی به یکی از این دو نفر رای خواهند داد.

همچنین براساس رأی اکثریت اعضای هیئت‌رئیسه مجلس در ۲۶ خردادماه، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، سیدنظام‌الدین موسوی، حسن شجاعی، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، الهام آزاد، سیدمصطفی آقامیرسلیم، علی خضریان و علیرضا زاکانی را به عنوان اعضای اصلی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس انتخاب شدند.

کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل نودم قانون اساسی را انجام می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی