حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی


حذف زباله های فضایی با روش ژاپنی

یک شرکت ژاپنی تصمیم دارد با ارسال ماهواره ای مجهز به لیزر کم قدرت به مدار زمین، زباله های فضایی را ازبین ببرد.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، مهندسان شرکت ژاپنی JSAT طرح جدیدی ارائه کرده اند تا به وسیله ماهواره های مجهز به لیزر زباله های فضایی را از مدار زمین حذف کنند.

این شرکت تصمیم دارد در سال ۲۰۲۶ میلادی ماهواره ای به فضا بفرستد تا یک زباله کوچک در مدار زمین را هدف بگیرد. ماهواره مذکور با استفاده از لیزری کم قدرت، پالس های کوتاهی به ماهواره می فرستد. جالب آنکه متخصصان پوست با استفاده از روشی مشابه لکه های پوست را از بین می برند.

بیشتر بخوانید:

محققان ژاپنی تصمیم دارند به جای سوزاندن زباله های فضایی با لیزر قسمت هایی هدف گیری شده از زباله را ذوب کنند. منطقه ذوب شده از زباله مقداری گاز منتشر می کند و محققان امیدوارند این امر به اندازه ای نیروی ایجاد کند که زباله را به مداری بفرستد که به اتمسفر زمین منتهی می شود. به این ترتیب زباله در جو کره خاکی می سوزد و از بین می رود.

ماهواره ای که برای این طرح به کار می رود با توجه به طراحی نهایی و ملاحظات، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ پوند وزن خواهد داشت. همچنین احتمالا این ماهواره در مدار زمین و ارتفاع ۳۵۰ تا ۶۰۰ مایلی سطح کره خاکی قرار می گیرد. تعداد زیادی از ۱۷۰ میلیون قطعه زباله فضایی در این ارتفاع قرار دارند و دور زمین مدار می زنند.

بیشتر زباله ها چند اینچ یا کوچکتر هستند و در حقیقت تعداد زیادی از آنها قطعات کوچک جدا شده از ماهواره ها و موشک ها هستند. اما دانشمندان تخمین می زنند حدود ۳۴ هزار قطعه زباله بزرگتر از ۴ اینچ در مدار زمین وجود دارد. برخی از آنها ماهواره های قدیمی هستند که در صورت برخورد با ماهواره های فعال مشکلاتی ایجاد می کنند.

به گفته JSAT، زباله های فضایی یک مشکل وسیع هستند و این شرکت سعی دارد به هر وسیله ممکن پروژه مذکور را اجرایی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ با تو خودمونیم من ته دیوونگیم من