نقش روستانشینان گلستان در خاموشی آتش جنگل‌ها بیشتر می‌شود


نقش روستانشینان گلستان در خاموشی آتش  جنگل‌ها بیشتر می‌شود

گرگان ـ ایرنا ـ استاندار گلستان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و احتمال وقوع حریق در جنگل‌های این استان گفت: برای مقابله موثر و خاموش‌کردن سریع آتش در جنگل‌ها، مشارکت برنامه‌ریزی شده روستاییان در این حوادث بیشتر می‌شود.

هادی حق شناس شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گلستان اظهار داشت: این استان ۴۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که باید آمادگی لازم برای خاموشی آتش احتمالی در این عرصه ها ایجاد شود.

وی افزود: علاوه بر آن، ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز جنگل و روستا در گلستان وجود دارد که باید با همکاری مردم و مسوولان از این مزیت در حفظ جنگل ها استفاده کرد.

به گفته استاندار گلستان طرفداران محیط زیست و رسانه های استان باید حساسیت جامعه را برای پیشگیری از وقوع آتش در جنگل های منحصر به فرد گلستان افزایش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان نیز پیش تر گفته بود: بهره‌مندی از ظرفیت جوامع پیرامونی پارک ملی گلستان از رویکردهای اصلی این اداره کل برای مقابله با حریق در ذخیره گاه زیست کره پارک ملی گلستان است که در این راستا هسته های واکنش سریع در ۱۳ روستای مجاور پارک ملی گلستان تشکیل شد.

به گفته محمدرضا کنعانی اهالی هشت روستای گلستان، چهار روستای خراسان شمالی و یک روستای سمنان در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گفته وی بر اساس این طرح که با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری انجام می شود، علاوه بر دهیاران، گروهی ۱۵ نفره از اهالی روستا پس از حضور در دوره های آموزشی، با روش های اطفای حریق در جنگل آشنا می شوند تا در زمان بروز حادثه به عنوان بازوی محیط زیست در خاموش کردن آتش مشارکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام