شهدا قهرمان افسانه های واقعی هستند/ شهید انصاری به اسلام عشق می ورزید


شهدا قهرمان افسانه های واقعی هستند/ شهید انصاری به اسلام عشق می ورزید

معاون هماهنگ کننده سپاه، زندگی و سلوک شهدا را افسانه وار دانست و گفت: شهدا قهرمانان واقعی جامعه هستند، اما سیره شهدایی همچون علی انصاری و علیرضا نورانی در مقایسه با سبک زندگی برخی از مسئولان مانند داستان و افسانه است.

سردار محمدرضا نقدی در ارتباط اینترنتی با یادواره تلویزیونی ۲۵۷ شهید کارمند استان گیلان که با محوریت شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور و شهید نورانی، معاون عمرانی وی به صورت پخش زنده از شبکه باران برگزار شد، با بیان اینکه شهید انصاری عاشق اسلام و آرمان های بلند الهی و انقلابی بود، اظهار کرد: این شهید بزرگوار همه وجودش را وقف تعالی اسلام و انقلاب کرده بود.

وی با اشاره به سابقه مبارزاتی شهید انصاری علیه رژیم شاه از دوران نوجوانی تا دانشجویی، افزود: شهید انصاری به واسطه فعالیت های سیاسی خود از دانشکده نظام اخراج شد، اما همچنان تحت تعقیب ساواک قرار گرفت، زیرا هرگز از مبارزه علیه طاغوت دست برنداشت و با ایمان و اعتقاد مسیر انقلاب را ادامه داد.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، با بیان اینکه شهید انصاری در دوران تحصیل در آمریکا نیز مبارزه با شاه را تعطیل نکرد، گفت: فعالیت های انقلابی شهید انصاری بسیار چشمگیر بود و ایشان به دنبال سفر به فلسطین با شهید چمران ملاقات کرد.

نقدی، با اشاره به ناتمام ماندن تحصیل شهید انصاری در مقطع دکترا به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این شهید والامقام پایان نامه دکترای خود را رها کرد و به ایران بازگشت تا خدمتگزاری را آغاز کند، زیرا ایشان هیچگونه تعلق و وابستگی به جایگاه و درجه و مدرک تحصیلی و موقعیت های شغلی نداشت.

وی دل بریدن از دستاوردهای دنیایی را کاری آسان برای شهید انصاری داشت و تصریح کرد: زمانی که انقلاب به وجود نیروهایی با ایمان، مخلص، مومن و متخصص نیاز داشت، شهید انصاری خودش را رساند و لذا عنوان تنها استاندار شهید کشور برازنده ایشان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه، شهادت را شایسته این مرتبه از اخلاص و شجاعت و مبارزه و فداکاری شهید انصاری دانست و عنوان کرد: شهید انصاری سراسر معنویت بود و زمانی که مسئولیت استانداری گیلان را در آن شرایط سخت پذیرفت، یک ارتباط صمیمی با مردم برقرار کرد. ساده زیستی و تواضع و منش و روش و معنویت شهید انصاری جلوه ای از نامه امیرالمومنین علی(ع) به مالک اشتر است.

وی زندگی و سلوک شهدا را افسانه وار دانست و گفت: شهدا قهرمانان واقعی جامعه هستند، اما سیره شهدایی همچون علی انصاری و علیرضا نورانی در مقایسه با سبک زندگی برخی از مسئولان مانند داستان و افسانه است.

نقدی، با اشاره به تحرک منافقین و ضد انقلاب در شهرهای مختلف ایران در اولین سال های پیروزی، گفت: زمانی که ضد انقلاب برای ایجاد آشوب در شهر رشت فراخوان می داد، شهید انصاری پشت تریبون رادیو رفت و از مردم مومن و انقلابی خواست با تجمع در محل اعلام شده از سوی منافقین برای ضربه زدن به انقلاب، توطئه آنان را خنثی کنند و مردم نیز به واسطه این ارتباط صمیمی و معنوی دشمن را ناکام گذاشتند؛ به گونه ای که ضد انقلاب جرات حضور در خیابان را پیدا نکرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه، با بیان اینکه شهید انصاری در دوران مسئولیت هیچگونه امتیازی برای خود و خانواده اش در نظر نگرفت، خاطرنشان کرد: شهید انصاری در زمان شهادتش در خانه اجاره ای زندگی می کرد و شب ها شخصا بین محرومان و نیازمندان آذوقه توزیع می کرد که یکی از سنت های علوی است. در روز تشییع پیکر این شهید بزرگوار نیز شاهد ابزار احساسات مردم نسبت به ایشان بودیم که نشانده دهنده همین انس و رفاقت و صمیمیت بود.

وی خدمت عاشقانه به مردم را سیره شهدا دانست و اضافه کرد: در نامه ها و دست نوشته های شهید انصاری عشق به اسلام و دعوت از مردم برای پیوستن به نظام اسلامی موج می زند و ایشان در اوج ولایتمداری بود. شهید انصاری بارها از سوی ضد انقلاب تهدید به ترور شد، اما دست از راه راستین خود برنداشت و ترس از غیر خدا در وجودش نبود.

نقدی، با تاکید بر لزوم بازخوانی و الگوگیری از رفتار و گفتار شهدا، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل دشمنان داخلی و استکبار جهانی ایستاده و با صدور اندیشه انقلاب به زودی شاهد از بین رفتن نژادپرستی و سلطه غرب بر دنیا و پیروزی های بزرگ امت اسلام خواهیم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه، با بیان اینکه شهدا ستارگان راه حقیقت هستند، تاکید کرد: یادواره های شهدا تشریفات نیست و باید از این فرصت برای تجدید بیعت با آرمان های شهدا استفاده کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نجات هشت ماهیگیر ایرانی توسط نیروی دریایی پاکستان