توضیحات اسلامی در کمیسیون عمران درباره طرح مسکن ملی


توضیحات  اسلامی  در کمیسیون عمران درباره طرح مسکن ملی

سخنگوی کمیسیون عمران نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

سید البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون، گفت:در جلسه امروز کمیسیون اسلامی و معاونانش حضور داشتند و درباره بخش مسکن بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌ها گزارشی در خصوص وضعیت فعلی مسکن ارائه کرده است که در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرارگرفت، ادامه داد: وزیر و معاونان وی نیز گزارشی از اقداماتی که در حوزه طرح اقدام مسکن ملی و از اقدامات انجام شده در دوران کرونا برای بازار مسکن انجام شده به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

وی با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی در گزارش خود گفت که در دو ماه اول سال جاری قراردادهای اجاره بها که رو به اتمام بوده است تمدید شده است و تا زمان اعلام پایان کرونا از سوی وزارت بهداشت قراردادها ادامه خواهد داشت و در تهران اجاره بها 25 درصد در کلانشهرها 20 درصد و در سایر نقاط 15 درصد اضافه خواهد شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم تصریح کرد: گزارشات وزیر و معاونان ایشان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن با توجه به وضعیت فعلی این بازار نظر کمیسیون را جلب نکرد و به نظر نمی‌رسد به تنهایی بتواند مشکل بازار مسکن را حل کند. در این طرح ساخت 400 هزار واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر و 620 هزار واحد در تفاهم‌نامه با بخش‌های مختلف و 200 هزار واحد برای دهک‌های کم درآمد دیده شده است اما به نظر می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی‌تواند مشکل این حوزه را برطرف کند بلکه مجلس نیز باید به میدان بیاید.

سخنگوی کمیسیون عمران عنوان کرد: انتقادها به این سمت می‌رفت که در حوزه مسکن بانک‌ها باید پای کار بیایند و تسهیلات متناسب با وضعیت فعلی ارائه کنند. با توضیحاتی که آقای وزیر حول طرح اقدام ملی مسکن دادند به نظر می‌رسد این طرح برای حل مشکل مسکن اقشار متوسط به بالای جامعه دیده شده است و اقشار کم درآمد را در بر نمی‌گیرد. بر اساس این طرح سهم آورده مردم در ابتدای کار بیش از 50 میلیون است و قیمت تمام شده حداقل 200 میلیون می‌باشد و اقساط ماهانه یک تا دو میلیون تومان دارد. کدام خانواده کم درآمد می‌تواند این هزینه را بپردازد. این طرح شش سال بر روی زمین مانده و اکنون اجرایی شده است و به نظر نمی‌رسد خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد را رقم بزند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق