رئیس فدراسیون تنیس روی میز: امیدوار به کسب سهمیه المپیک در بخش زنان و مردان هستیم


رئیس فدراسیون تنیس روی میز: امیدوار به کسب سهمیه المپیک در بخش زنان و مردان هستیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوار به کسب سهمیه در هر دو بخش بانوان و آقایان در مسابقات المپیک هستیم.

مهردادعلی قارداشی عصر یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود : همه کشورها برای کسب سهمیه المپیک تمام تلاش خود را انجام می دهند و از سویی به خاطر شرایط مناسب و پیشرفت ورزشکاران کشورهای مختلف کسب سهمیه المپیک سخت و دشوار است اما با توجه به تجربه ای که داریم، امیدوار به کسب سهمیه هستیم.

وی که برای حضور در مجمع سالیانه تنیس روی میز گیلان به رشت سفر کرده است، ادامه داد: هم اینک فعالیت های بین المللی و جهانی به طور رسمی به دلیل شیوع رونا تعطیل است و ما نیز منتظریم که زمان اولین رویداد که مسابقات گزینشی المپیک و همچنین قهرمانی بزرگسالان جهان است از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود.

وی افزود: خوشبختانه ورزشکاران ما در چند دوره متوالی در رقابت های المپیک حضور یافته و در دو دوره اخیر نیز بانوان ما موفق به کسب سهمیه شده و در مسابقات المپیک حضور یافتند و به همین دلیل ورزشکاران ما از تجربه خوبی برای این رقابت ها برخوردارند تا بتوانیم دوباره در المپیک حضور یابیم.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز به جایگاه ایران در جهان و آسیا اشاره و خاطرنشان کرد: در آسیا که قطب برتر تنیس روی میز جهان بشمار می رود، ورزشکاران ما در آخرین رویداد آسیایی موفق به کسب مقام سوم انفرادی و مقام هفتم تیمی شدند و در بخش بانوان نیز مقام نهم را کسب کردیم.

وی در ادامه گفت: در جهان نیز کشور ما در بخش مردان جزو کشورهای دسته برتر و در بین ۲۴ تیم اول تنیس روی میز جهان قرار دارد و دربخش بانوان نیز در دسته دوم جهان و جزو ۴۸ تیم برتر در جهانیم که این افتخار بزرگی است.

قارداشی تصریح کرد: فدراسیون جهانی تنیس روی میز با عضویت ۲۲۶ کشور رتبه اول را در بین فدراسیون های مختلف در جهان دارد و به همین دلیل حضور مردن ایران در بین کشورهای دسته برتر و بانوان نیز در بین کشورهای دسته دوم نشان از پیشرفت این رشته در ایران را دارد.

وی همچنین به تولید میزهای استاندارد با قیمت های بسیار مناسب در کشور اشاره و اظهار کرد: هم اینک میزهای تنیس وری میز با نام نوشاد تولید و به تصویب هیات رئیسه فدراسیون نیز رسیده که تمامی مسابقات کشور بر روی میز نوشاد که تولید داخلی و کیفیت آن نیز تایید شده، انجام شود.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد : با تولید انبوه میز نوشاد بتوانعلاوه بر تامین میز تنیس روی میز کشور در سال های آینده این میز به مرحله صادرات برسد.

مجمع سالیانه هیات تنیس وری میز گیلان روز یکشنبه با حضور مهردادعلی قارداشی رئیس فدراسیون، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان، مسئولان و اعضای مجمع عمومی هیات تنیس روی میز گیلان در رشت برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی