بانوان باحجاب کردستانی تجلیل می‌شوند


بانوان باحجاب کردستانی تجلیل می‌شوند

سنندج – ایرنا - مسوول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: همزمان با هفته حجاب و عفاف (19 تا 25 تیر) برنامه‌های مختلفی در استان اجرا می شود که مهمترین آن تجلیل از بانوان باحجاب است.

بتول سرکانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: پویش مردمی «حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما» در فضای مجازی استان راه‌اندازی و عضویت در آن، این هفته آغاز می‌شود.
وی با اشاره به نامگذاری این هفته به نام حجاب و عفاف افزود: ۲۱ تیر ۱۳۱۴ مردم در مخالفت با قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت سفاک پهلوی مبنی بر کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اعتراض پرداختند که تجمع آنان توسط حکومت به خاک و خون کشیده شد و پس از آن به مردم حتی اجازه تشییع جنازه شهدا داده نشد و آنها را در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپردند.
سرکانی گفت:‌ به پاس این حرکت بزرگ روز ملی عفاف و حجاب سال‌ها است که در کشور به تصویب رسیده و امسال با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های گسترده و متنوعی در فضای مجازی برگزار می‌شود.
مسوول سازمان بسیج جامعه زنان کردستان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم کشورمان به موضوع حجاب و عفاف نگاه اعتقادی دارند، اضافه کرد: حجاب میراث کهن و ملی ایران است در واقع طی چند هزار ساله سابقه تاریخی ملت ایران، حجاب و عفاف مد نظر اقوام مختلف ایرانی بوده و نوشته‌ها و آثار تاریخی باقی مانده دوره‌های مختلف کشورمان موید رعایت این مهم در کشورمان بوده است.
سرکانی در خصوص برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در کشور گفت: پنجشنبه ۱۹ تیر با عنوان عفاف و حجاب میراث انبیای الهی نامگذاری شده است که برگزاری نشست‌های روشنگری با موضوع عفاف و حجاب از دیدگاه آموزه های دینی و اسلامی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در سطح حوزه و پایگاه های مقاومت، برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوعات عفت در فضای مجازی، حضور دختران جوان در گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهیدان در راستای حجاب و عفاف از جمله این برنامه‌هاست.
وی تاکید کرد: جمعه ۲۰ تیر با عنوان عفاف و حجاب، امنیت و آرامش اجتماعی نامگذاری شده است که آغاز عضویت در پویش مردمی حجاب من، نگاه تو پاکی و آرامش ما در فضای مجازی را داریم و صدور قرائت بیانیه هفته جهانی عفاف و حجاب از تریبون نماز جمعه، اهدای شاخه گل به بانوان محجبه و دختران جوان، تهیه کلیپ برنامه‌های عفاف و حجاب و ارسال به صدا و سیما جهت پخش در شبکه استانی، برگزاری جلسات مجازی حلقه‌های صالحین با موضوع عفاف و حجاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز است.
مسوول بسیج جامعه زنان کردستان یادآور شد: شنبه ۲۱ تیر با عنوان عفاف و حجاب، هویت اسلامی و دینی و حافظان حریم خانواده نامگذاری شده است که در این روز شاهد برنامه‌هایی از جمله تجلیل از بانوان محجبه و تاثیرگذار در سطح جامعه، گرامیداشت شهدای فاجعه مسجد گوهر شاد و سایر شهدای مسیر عفاف، برپایی کارگاه های عفاف و حجاب و تاثیر آن بر روان افراد جامعه هستیم.
وی اضافه کرد: یکشنبه ۲۲ تیر با عنوان عفاف و حجاب غیرت و باور اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز شاهد برگزاری مسابقه کتابخوانی دختران به عفاف در سطح حلقه های صالحین و اعزام مشاوران دینی در برنامه های مختلف هستیم.
سرکانی افزود: دوشنبه ۲۳ تیر با عنوان عفاف و حجاب، سیره نبوی و سبک زندگی اسلامی ایرانی نامگذاری شده است که در این روز شاهد برنامه‌هایی از جمله برگزاری میزگرد رسانه ای با موضوع آسیب های بدحجابی با حضور نخبگان، اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه ، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی حجاب و عفاف در سطح پایگاه های مقاومت هستیم.
مسوول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: سه شنبه ۲۴ تیر با عنوان حجاب و عفاف و جهش تولید اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده است که در این روز شاهد برنامه‌هایی از جمله برگزاری همایش مروارید و صدف در پایگاه های مقاومت، برگزاری نشست های ویژه با حضور تولید کنندگان و فروشندگان لباس داخلی، دعوت از تولید کنندگان اصناف برای تبلیغ و ترغیب مردم به خرید پوشاک ایرانی در سطح پایگاه های مقاومت خواهیم بود.
وی افزود: چهارشنبه ۲۵ تیر با عنوان عفاف و حجاب، شادی و نشاط اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز شاهد برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنواره عکس چادرهای آسمانی ویژه کودکان زیر ۹ سال، برگزاری ایستگاه مشاوره دینی و عفاف و حجاب در نقاط مختلف شهر با همکاری حوزه های علمیه، برپایی ایستگاه های پاسخ به سوالات شرعی و دینی جوانان، اجرای برنامه بزرگداشت عفاف و حجاب در سطح ادارت و نهادها با همکاری بسیج ادارات ، برپایی مسابقه نقاشی در راستای عفاف و حجاب، توزیع شاخه گل و بروشور پوشش احکام بانوان در سطح شهر به بانوان هستیم.
۱۹ تا ۲۵ تیر به عنوان هفته حجاب و عفاف نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!