کسب رضایت الهی بارزترین ویژگی شهید انصاری بود


کسب رضایت الهی بارزترین ویژگی شهید انصاری بود

همسر شهید انصاری گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص شهید انصاری این بود که امور را مطابق با میل الهی انجام می‌داد و در هر کاری اول رضایت خدا و مردم را در نظر می‌گرفت.

حمیده دانش کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شاخص شهید انصاری این بود که امور را مطابق با میل الهی انجام می‌داد و در هر کاری اول رضایت خدا و مردم را در نظر می‌گرفت.

وی افزود: همزمان با اولین روزهای کاری ایشان در استان، مردم جلوی استانداری تجمع کرده بودند و شعار "مرگ بر استاندار" سر می‌دادند، خود شهید انصاری به عنوان استاندار با حضور در تراس با مردم در سردادن این شعار همراهی می‌کند و عکس این اتفاق هم ثبت شده و موجود است، مردم با این حرکت شهید انصاری آرام می‌شوند.

کاظمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه توصیه‌ای به مسئولین دارید؟ گفت: مسئولین با خواسته و اراده قلبی، با هدف خدمت به مردم امور را به انجام برسانند و هر قدمی که بر می‌دارند بخاطر خدا باشد.

همسر شهید انصاری با اشاره به فرازی از وصیت‌نامه شهید انصاری، ادامه داد: در بخشی از وصیت‌نامه شهید خطاب به من آمده که مطمئن باش دو جا از بدنم "سرم و قلبم" مورد هدف دشمن قرار می‌گیرد، به سرم چون در اندیشه خداست و به قلبم چون بخاطر مردم می‌تپد. بر این اساس وقتی در برنامه‌ریزی‌ها به خدا بیاندیشیم در جهت نفع مردم گام برمی‌داریم و در پی نفع شخصی نخواهیم بود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولین در جهت رضایت الهی گام بردارند و مصلحت خلق را در نظر بگیرند.

به گزارش ایسنا؛ شهید علی انصاری در سال ۱۳۵۸ عهده‌دار استانداری گیلان شد و در برخورد با گروه‌های سیاسی مخالف نظام و منحرف، بسیار سختگیر و فعال بود. سرانجام این انقلابی فداکار در بامداد پانزدهم تیرماه ۱۳۶۰ شمسی از سوی منافقین تروریست، مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در ۳۷ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج