قدرت رسانه در جهت‌دهی اذهان عمومی برای ترویج فرهنگ دینی/ تبلیغ یک طرفه مؤثر نیست


قدرت رسانه در جهت‌دهی اذهان عمومی برای ترویج فرهنگ دینی/ 
تبلیغ یک طرفه مؤثر نیست

مدیرمدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد گفت: قدرتی که در اثرگذاری رسانه بر اذهان عمومی دارد، خطابه ندارد و برای رفع چالش‌های اجتماعی، همکاری همه جانبه تمام حوزه‌ها نیاز است.

درنا رحمانی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اگر دستگاه‌های دیگر در کنار حوزه علمیه حضور نداشته باشند تبلیغ دین اثرات قابل قبولی نخواهد داشت، بیان کرد: مقولاتی مانند حجاب، امربه‌معروف ونهی از منکر و... از جمله موضوعاتی هستند که یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و نیاز است که تمام نهادها به خصوص رسانه‌ها در این حوزه همراهی کنند.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مشاوران مذهبی و طلبه‌ها حضور دارند، اضافه کرد: یکی از اهداف و وظایف حوزه علمیه خواهران ترویج فرهنگ دینی است اما این در حالی است که ساعت‌ها مشاوره و تبلیغ در یک لحظه با برنامه‌های صداوسیما از بین می‌رود.

رحمانی با تاکید براینکه تبلیغ یک طرفه دین مؤثر نیست، اظهار کرد: در حال حاضر حوزه تبلیغ به عهده طلبه‌ها گذاشته شده اما تا زمانی که ماهواره و محتوای نادرست رسانه‌ها وجود دارد این تبلیغ یک طرفه نتیجه مثبت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی از مخاطبان زیادی برخوردار است، تاکید کرد: مطالبی که از سوی رسانه ملی در رابطه با مهارت‌های زندگی و نحوه ارتباط با همسر، ارائه می‌شود حتی در قالب طنز نیز مناسب نیست و برنامه‌های مربوطه نیز هیچ بویی از سبک زندگی اسلامی نبرده است.

وی با تاکید براینکه 15 طلبه خواهر در مدارس به عنوان مشاور مذهبی حضور دارند، افزود: مشاوران مذهبی و فعالیت‌هایی که در قالب اردوهای جهادی انجام می‌شود اقدامات موفقی بوده‌اند اما از آنجایی که هماهنگی بین تمام نهادها وجود ندارد، دستاوردها نیز فراگیر نیست و گاهی اوقات نتایج کوتاه مدت نیز هستند.

مدیرمدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد تاکید کرد: در حال حاضر طلبه‌های بسیاری را داریم که در حوزه تبلیغ از ظرفیت آنان استفاده کنیم اما این در شرایطی است که ظرفیت پذیرش از سوی جامعه وجود داشته باشد و در حال حاضر برخی از مدارس ما هیچگونه برنامه‌ای برای حضور طلبه‌ها در مدارس ندارند.

رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر دو رشته سطح سه در مدارس علمیه استان تدریس می‌شود، ادامه داد: دو رشته تفسیر و تبلیغ علوم قرآنی در مدارس علمیه استان تدریس می‌شود و برای افزایش رشته‌ها باید ظرفیت و پذیرش استان سنجیده شود.

وی در پایان اظهار کرد: در گذشته پذیرش مدارس از مقطع دیپلم بوده اما در حال حاضر پیش از دیپلم نیز پذیرش در مدارس علمیه وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تبلیغ است و امیدواریم که نهادهای مربوطه هماهنگی بهتری در این خصوص داشته باشند و عملکردها تنها مربوط به شرکت در جلسات نباشند تا بتوان آنگونه که باید سبک زندگی اسلامی_ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...