انتشار آنلاین فیلمنامه «مردعنکبوتی» و «پارک ژوراسیک»


انتشار آنلاین فیلمنامه «مردعنکبوتی» و «پارک ژوراسیک»

تهران- ایرنا- «دیوید کپ» فیلمنامه‌نویس قسمت اول سه‌گانه «مردعنکبوتی» و «پارک ژوراسیک» فیلمنامه این دو اثر را در کنار چند فیلم مطرح دیگر به صورت رایگان در وبسایت خود به اشتراک گذاشت.

به گزارش اسکرین رنت، مرد عنکبوتی (۲۰۰۲) به کارگردانی سم ریمی و پارک ژوراسیک (۱۹۹۳) ساخته استیون اسپیلبرگ هر دو از فیلم‌های تاثیرگذار در ژانر خود محسوب می‌شوند. مرد عنکبوتی به عنوان اثری شناخته می‌شود که به جدی گرفته شدن فیلم‌های ابرقهرمانی کمک کرد و درون مایه مسئولیت برآمده از برخورداری از قدرت‌های فراانسانی را به این ژانر معرفی کرد. جلوه‌های کامپیوتری، داستان‌پردازی و شخصیت‌پردازی غنی در فیلم پارک ژوراسیک هم مقدمه‌ای بر ساخت یک مجموعه سینمایی موفق شد که هنوز پس از ۲۷ سال می‌تواند فهرست پرفروش‌های گیشه آمریکا را فتح کند.

انتشار آنلاین فیلمنامه «مردعنکبوتی» و «پارک ژوراسیک»

سناریوی هر دوی این فیلم‌ها توسط دیوید کپ (David Koepp) فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده ۵۷ ساله آمریکایی نوشته شده که حالا تصمیم به انتشار رایگان فیلمنامه‌های خود گرفته است.

کپ در وبسایت شخصی خود آرشیوی از سناریوهای اجرا شده و نشده دارد که علاقمندان از این پس می‌توانند به صورت رایگان آن‌ها را بخوانند. این آرشیو علاوه بر مرد عنکبوتی و پارک ژوراسیک شامل فیلمنامه‌ آثار مطرحی چون جنگ دنیاها، ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین ، پارک ژوراسیک 2 و سناریویی تولید نشده از مجموعه مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز نیز هست.

فرصت دیدن آن که این آثار مطرح سینمایی چگونه روی کاغذ متولد شدند، بسیاری از علاقمندان به سینما را به هیجان می‌آورد. کپ در صفحه مربوط به این آرشیو عنوان کرده این فیلمنامه‌ها هر کدام به وی چیزی آموخته‌ و امید دارد برای خوانندگان نیز به همین اندازه مفید باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد