پروازهای رشت - شیراز افزایش یافت


پروازهای رشت - شیراز افزایش یافت

رشت- ایرنا- مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: پروازهای رفت و برگشت رشت – شیراز از فرودگاه بین المللی سردار جنگل  افزایش یافت.

غلامرضا کریم آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افزایش پرواز بدلیل افزایش تقاضا به مقصد یادشده از سوی شرکت هواپیمایی "فلای پرشیا" راه اندازی شده و روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد : پروازهای رفت و برگشت رشت – شیراز پیش تر در قالب چهار پرواز رفت و برگشت از سوی شرکت هواپیمایی آسمان انجام می شد که با افزایش چهار پرواز دیگر به هشت سورتی پرواز در هفته رسیده است.
وی اظهار داشت: پروازهای یادشده در نیمه اول اردیبهشت ماه، ۳۰ سورتی پرواز در هفته بود که هم اکنون به ۱۰۰ سورتی افزایش یافته است.
مدیرکل فرودگاه استان گیلان تاکید کرد: افزایش مسیرهای پروازی در اولویت برنامه های سال جدید فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت قرار دارد.
کریم آقایی افزود: با آغاز شیوع بحران کرونا در گیلان به جز پروازهای ضروری، به تقریب تمام پروازهای مسافرتی توسط شرکت های هواپیمایی لغو شد.
وی اظهار داشت: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران و عملیاتی بود.
وی یادآور شد: با توجه به امکان لغو برخی پروازها بنا به صلاحدید شرکت های هواپیمایی، توصیه می شود مسافران پیش از حضور در فرودگاه از طریق شماره تلفن ۱۹۹ اطلاعات پروازی خویش را دریافت نمایند.
مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه علت لغو پروازها تصمیم شرکت های هواپیمایی بوده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعال است و در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضد عفونی می شود و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت پذیرفته است.
تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند