افزایش همسرآزاری و خودکشی در میبد در زمانه کرونا


افزایش همسرآزاری و خودکشی در میبد در زمانه کرونا

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد از افزایش 20 درصدی موارد همسرآزاری و 10 درصدی اقدام به خودکشی در این شهرستان در دوران شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سیدمحسن فلاح در گفت‌وگو با ایسنا گفت: براساس آمارهای سه ماهه نخست سال ۹۹، بیشترین ضربه ناشی از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بر زنان و دختران وارد شده و این قشر در معرض آسیب شدید قرار دارند.

وی بیان کرد: اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، خودکشی، فرار از منزل، سالمندآزاری، فقر مالی و اختلال هویت جنسی از دیگر بحران‌های رایج در زمان کرونا است.

رئیس اداره بهزیستی میبد استان یزد اضافه کرد: بروز استرس و افسردگی در میان زوج‌هایی که ساعات طولانی‌تری را در کنار هم سپری می‌کردند، بعضاً موجب افزایش اختلافات زناشویی و کاهش دامنه تحمل زوجین شد؛ به طوری که افزایش کشمکش‌های خانوادگی، طلاق‌های عاطفی را به طلاق‌های قانونی تبدیل کرد.

وی، ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی و بحران‌های خانوادگی را نبود مهارت‌های زندگی نام برد و اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی در واقع واکسن آسیب‌های اجتماعی است که باید از همان دوران کودکی و سپس در دوران تحصیل، پیش و حین ازدواج و حتی در بازه پنج سال اول زندگی به صورت یادآور تزریق شود تا بنیان خانواده‌ها را در برابر ناملایمات استوار سازد.

کد خبر 528203

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی