نحوه برگزاری ترم جدید برای دانشجویان خارجی دانشگاه علم‌وصنعت


نحوه برگزاری ترم جدید برای دانشجویان خارجی دانشگاه علم‌وصنعت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره نحوه برگزاری ترم جدید برای دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

نحوه برگزاری ترم جدید برای دانشجویان خارجی دانشگاه علم‌وصنعتابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت از گذشته برنامه‌هایی برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی داشته است که شامل دانشجویان غیر بورسیه‌ای یا شهریه پرداز می‌شود.

او افزود: دانشگاه علم و صنعت با برنامه ریزی‌های لازم توانسته است درصد جذب دانشجویان غیر ایرانی را در سال گذشته افزایش دهد، البته تا جهت گیری و پیشرفت این دانشگاه به عنوان دانشگاه بین المللی فاصله زیادی باقی مانده است، اما در همین مدت یک سال هم تعداد دانشجویان غیر ایرانی شهریه پرداز به ۵ برابر افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی شهریه پرداز کمتر از ۳ درصد تعداد دانشجویان روزانه دانشگاه علم و صنعت است.

واحدی تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت باید جذب دانشجویان خارجی را توسعه دهد و زیر ساخت‌های آن را قوی کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به پذیرش دانشجویان خارجی از مهرماه سال ۹۹، اظهار کرد: دانشگاه در بدترین شرایط کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با ویروس آنفلوآنزا در پاییز تصمیم به برگزاری کلاس‌ها برای دانشجویان خارجی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی دارد که در صورت موافقت دانشگاه مبدا، دانشجویان غیر ایرانی می‌توانند در دانشگاه ما به شیوه غیر حضوری ادامه تحصیل داده و درس بخوانند.

شرایط ترم مجازی برای دانشجویان خارجی زودتر از شروع ترم تحصیلی اعلام می‌شود

واحدی درباره شهریه دانشجویان غیرایرانی گفت: از آنجایی که آموزش‌های لازم به دانشجویان غیر ایرانی داده می‌شود، باید شهریه در نظر گرفته شده از سوی دانشگاه را پرداخت کنند، البته شرایط ترم مجازی برای این گروه از دانشجویان زودتر از شروع ترم تحصیلی اعلام می‌شود تا آنان بر این اساس و با در نظر گرفتن تمامی شرایط موجود، تصمیم به ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه کلاس‌های دانشجویان غیر ایرانی به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد از شهریه آن‌ها کم نمی‌شود، تاکید کرد: تمام تلاش دانشگاه علم و صنعت از نظر تولید محتوی، تقویت زیر ساخت‌ها و ... این است که با کیفیت مناسب آموزش‌های خود را ارائه دهد و در خصوص کاهش شهریه هم منتظر مصوبه هیئت امنا هستیم.

نحوه برگزاری ترم جدید برای دانشجویان خارجی دانشگاه علم‌وصنعت

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در پایان یادآوری کرد: کلاس‌های آموزشی دانشگاه به درخواست ما، الکترونیکی برگزار نمی‌شوند و این روش با توجه به شرایط کرونا انجام شده است. در صورتی که شرایط بدتر شود حتما ترم جدید به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید

جزئیات آخرین اقدامات دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا توضیح دانشگاه علم و صنعت درباره خبر تقویم آموزشی این دانشگاه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری