طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه مهریز، میناب و جیرفت به مجلس ارایه شد


طرح اصلاح حوزه‌های انتخابیه مهریز، میناب و جیرفت به مجلس ارایه شد

یزد - ایرنا - عضو کمیسیون داخلی و امور شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح و تفکیک حوزه‌های انتخابیه مهریز، میناب، جیرفت به ترتیب از استان های یزد، هرمزگان و کرمان و نیز افزایش 40 نفر به تعداد نمایندگان خانه ملت، به مجلس یازدهم ارائه شده است .

محمدرضا صباغیان بافقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق با بیان اینکه سه حوزه انتخابیه یادشده هرکدام پنج شهرستان دارد، افزود: به دلیل گستردگی ، پراکندگی شهرها و روستاهای حوزه های انتخابیه یادشده رسیدگی امور برای منتخبان مردم سخت است.

نماینده مردم مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد و خاتم در مجلس اظهار امیدواری کرد: ۲ طرح یادشده از جمله تفکیک و اصلاح حوزه انتخابیه و نیز افزایش تعداد نمایندگان در اولویت طرح‌های مجلس یازدهم قرار گیرد و به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: با شروع کار مجلس در دوره جدید، طرح افزایش تعداد نمایندگان، اصلاح و تفکیک حوزه های انتخابیه یادشده ارایه شد.

وی در مورد رای نیاوردن این طرح‌ها در مجلس دوره دهم تصریح کرد: طرح‌های یادشده تمام مراحل اعم از تاییدیه استان، وزارت کشور و کمسیون شوراهای مجلس را اخذ کرد، اما به دلایلی از جمله مسائل امنیتی و ایجاد نقاط بحران در کشور و اینکه این طرح ها مصادف شد با برخی اعتراض ها در ایران، در صحن علنی مجلس مطرح ولی رأی نیاورد.

صباغیان از اقدامات بعدی در صورت رای نیاوردن این طرح ها همچون دوره قبل گفت: از آنجا که در کشور سه حوزه انتخابیه یادشده طرح جداگانه‌ای هم ارائه شده است که با توجه به مقتضیات کشور حداقل این سه حوزه انتخابیه که بیشترین شهرستان و وسعت را در کشور دارد اصلاح ،تفکیک و نمایندگانی به آن‌ اضافه شود.

حوزه انتخابیه مهریز با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت از گسترده ترین حوزه انتخابیه استان یزد است که یک نماینده در خانه ملت دارد.

استان یزد با ۱۰ شهرستان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس دارد، تعداد نمایندگان کنونی مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید