مبارزه با ملخ در 6 هزار و 400 هکتار کشتزار خراسان شمالی


مبارزه با ملخ در 6 هزار و 400 هکتار کشتزار خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: مبارزه با ملخ مراکشی در سطح 6 هزار و 600 هکتار از کشتزارهای این استان انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این سازمان محمد رضایی روز یکشنبه اظهار داشت: از اواخر پارسال با ردیابی و پایش کانون­ های ملخ و مشاهده این آفت، مبارزه شیمیایی با آن در استان آغاز شد.

وی افزود: سال گذشته زراعی مبارزه با ملخ در سطح هفت هزار و ۵۲۹ هکتار از مراتع و کانون­ های آلودگی آن در استان انجام گرفته بود که پیش­ بینی می شود امسال این سطح به ۱۰ هزار هکتار برسد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با ملخ ‌از اواخر فروردین امسال آغاز شده و انتظار می رود تا اوایل شهریورماه ادامه داشته باشد.

رضایی، از پایان یافتن مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان خبر داد و افزود: به سبب سطوح گسترده گندم و جو و اهمیت گندم در جیره غذایی و همچنین عدم وابستگی در واردات آن، دولت توجه ویژه ­ای به امور کاشت، داشت و برداشت گندم دارد و به سبب نوع خسارت آفت سن در گندم و اثرگذاری در کیفیت آن، مدیریت آفت زیر نظارت بخش دولتی انجام می ­شود.

وی اظهار داشت: در استان خراسان شمالی نیز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات از اولویت‌های کاری این مدیریت است که توجه به این مهم، موجب ارتقای کیفیت و کمیت محصول گندم و جو تولیدی استان می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال نیز با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طی فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در سطح ۲۰ هزار و ۷۰۷ هکتار از اراضی گندم و جو در استان عملیات مبارزه شیمیایی علیه آفت سن مادر و پوره آن انجام شد.

رضایی گفت: مبارزه با سن مادر در سطح ۹ هزار و ۶۱۸ هکتار و مبارزه با پوره سن نیز در سطح ۱۱ هزار و ۸۹ هکتار از کشتزارهای منطقه انجام شد.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفر ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزار است.

بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی