رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان


رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان

فراخوان و پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» امروز یکشنبه، 15 تیرماه با حضور امام جمعه کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در کرمان


به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی با سه موضوع در بخش «خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی» و با موضوعات 10 گانه از جمله «سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم»، «سردار آسمانی و مردم‌داری» و ... در ایام سالگرد شهادت سردار در کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی در بخش صحنه‌ای تا پایان شهریور و بخش نمایشنامه تا آبان است.

علیزاده تصریح کرد: جشنواره تئاتر سردار آسمانی در ۱۰ موضوع برگزار می شود که شامل سردار آسمانی و مردم داری، سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم و ... است و تا پایان شهریورماه دریافت و ارزیابی آثار را خواهیم داشت و فرصت دریافت آثار نمایشنامه‌نویسی تا آبان‌ماه است و برگزاری جشنواره در دی ماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: علاوه بر جشنواره تئاتر، ۱۰ برنامه در سطح استانی، ملی و بین‌المللی تعریف شده که به ستاد برگزاری برنامه‌های سردارسهید سلیمانی در استان و کشور ارائه شده و مهم‌ترین برنامه جایزه فرهنگی ادبی سردار سلیمانی است.

وی افزود: جشنواره بین المللی هنرهای معاصر نیز در حال تهیه طرح است که به تدریج این برنامه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان نیز در مراسم با بیان اینکه این رخداد فرهنگی مهم ثمرات و برکاتی در رابطه با جریان ارزشمند و مهم مکتب سلیمانی در آینده دارد، گفت: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام و امام است.

وی افزود: امید است جریان هنر در کشور بتواند مکتب سلیمانی را که بخشی از آن 40 سال ایستادگی در خط ایثار و شهادت و 40 سال مقاومت و تبعیت از انقلاب است در ابعاد مختلف هنرمندانه ترویج داده و گسترش دهند.

یادآور می‌شود، این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با رونمایی از تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تهران و رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان انجام شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !