برداشت جو در خرم بید ادامه دارد


برداشت جو در خرم بید ادامه دارد

خسروانی گفت: برداشت جو از نیمه خرداد ماه در این شهرستان آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود از سطح سه هزار 400 هکتار از اراضی زیر کشت جو 13 هزار تن جو برداشت شود.

«آرش خسروانی» با اشاره به اینکه برداشت جو از نیمه خرداد ماه در این شهرستان آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: پیش بینی می شود از سطح سه هزار 400 هکتار از اراضی زیر کشت جو 13 هزار تن جو برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید با اشاره به مشکل کمبود کمباین در سال گذشته، ابراز کرد: با هماهنگی انجام شده با اتحادیه کمباین داران دو دستگاه کمباین غیر بومی به جمع ناوگان این شهرستان اضافه و در کار برداشت مشارکت دارند.

وی با اشاره به رفع مشکل خرید جو مازاد بر مصرف کشاورزان بیان کرد : کشاورزان می‌توانند جوی مازاد بر مصرف خود را به مرکز خرید که در بخش مرکزی و در بخش قادرآباد آماده فعالیت هستند تحویل دهند.

شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در خرم بید

خسروانی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 26 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی این شهرستان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در پی تماس‌های مردمی با سامانه ۱۳۱ و گشت‌زنی انجام شده توسط گشت حفظ کاربری در اراضی زراعی و باغی پلاک موات شرق «دهبید» و گرداب مشهور به «قال گرگی» این تخلفات مشاهده و متوقف شد.

به گفته خسروانی؛ عمده این تغییر کاربری ها شامل ساخت و ساز اتاق کارگری و نگهبانی، ساخت استخر، و محوطه سازی بوده است.

وی هدف از اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را حفظ حقوق مردم و دولت دانست و اظهار کرد: مردم باید نسبت به موضوع حفظ زمین های کشاورزی و بهره‌برداری اصولی و صحیح از اراضی کشاورزی آگاه باشند و با جهادکشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول از تمامی مالکان زمین های کشاورزی درخواست کرد تا قبل از هرگونه تغییر کاربری برای اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی به واحد امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید مراجعه کنند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی