رفع 27 نقطه حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گرفت


رفع 27 نقطه حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری در دستورکار قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری گفت: از 49 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده محورهای اصلی این استان، رفع و آشکارسازی 27 نقطه اولویت‌دار در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.

حامد ایرج‌پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت:به دلیل موقعیت توپوگرافی استان که ۸۰ درصد آن کوهستانی است، نقاط حادثه‌خیز و خطر آفرینی در محورهای اصلی و فرعی استان وجود دارد، که حذف آنها براساس اولویت و توان بودجه اداری در حال انجام است.

به گفته وی، امسال چهار نقطه حادثه‌خیز در محورهای شهرستانهای کیار، لردگان ، شهرکرد و سامان در حال رفع است که با تمهیدات اندیشیده شده در نیمه نخست امسال این نقاط رفع و آشکارسازی خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود:تاکنون بیش از ۱۶۰ نقطه پر حادثه در محورهای ارتباطی استان ساماندهی شده است، که براساس گزارش‌های کارشناسان، ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز و پیچ خطرناک و ۱۵۱ گردنه شناسایی شده و کددار در این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، راه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری شامل ۸۴۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۰کیلومتر راه فرعی، ۱۵۷کیلومتر بزرگراه و دو هزار و ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی است.

چهارمحال و بختیاری به عنوان کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور دارای سه هزار و ۶۸۶ کیلومتر راه آسفالته در بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج