کشاورز میانه‌ای در تولید جو در کشور رکورد زد


کشاورز میانه‌ای در تولید جو در کشور رکورد زد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو کشور را از آن خود کرد.

شهرام ایرانی‌پور اظهار کرد: "حسن بیرنگ" کشاورز بخش مرکزی روستای «طغای»، سال گذشته با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو جو در هر هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شد و امسال هم محصول خود را با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده و به ۱۲ تن و ۶۰۰ کیلو رساند.

وی با بیان این‌که میانگین برداشت جو در شهرستان میانه در مزارع آبی حدود پنج تن و در دیم دو و نیم تن در هکتار است، گفت: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توانست با برداشت یازده تن و 100کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود هشت تن در هکتار افزایش دهد.

وی با بیان اینکه این کشاورز در سالجاری حدود 30 هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 375 تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.

ایرانی‌پور گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصول جو رفته که پیش بینی می‌شود 22 هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه‌های کارشناسان، مصرف بهینه نهاده‌ها، استفاده از بذرمرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کودهای آلی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو عنوان شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید