هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟


هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟

می‌گویند بهشت زیر پای مادران است. می‌گویند هر زنی درد زایمان بکشد، همه گناهانش تا آن روز پاک می‌شود. می‌گویند هیچ دردی بدتر از درد زایمان نیست.

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟

میگویند بهشت زیر پای مادران است. میگویند هر زنی درد زایمان بکشد، همه گناهانش تا آن روز پاک میشود. میگویند هیچ دردی بدتر از درد زایمان نیست و هزار چیز دیگر گفته اند و می گویند؛ هزار نقلی که هر کدامش برای ترس از زایمان طبیعی کافی است و شاید همین قول ها و نقل هاست که آمار سزارین را در کشور ما چند برابر استاندارد جهانی کرده و ایران را در ردیف دوم جهان از نظر آمار سزارین قرار داده است. زایمان سزارین عملی است که در آن پزشک نوزاد را از طریق برش شکم و رحم مادر از بدن مادر خارج می کند. دکتر مهرنوش امیری سیاوشانی، جراح و متخصص زنان و زایمان به عنوان فلوشیپ فوق تخصص ناباروری،IVF، لاپاروسکوپی مشغول به فعالیت هستند.

مقایسه هزینه زایمان طبیعی و سزارین
سوی دیگر ماجرا نیز هزینه زایمان های طبیعی و سزارین است؛ هزینه زایمان نرخی بین ۳ تا ۴ میلیون تومان در بیمارستان های خصوصی برای سزارین و همین میزان برای زایمان طبیعی. البته اگر به این مقدار، نرخ کلاس های توجیهی و ورزشی که برای زنان باردار مایل به زایمان طبیعی، توصیه می شود اضافه کنیم، هزینه ها بسیار بیشتر می شود؛ کلاس های ورزشی جلسه ای ۲۰هزار تومان با احتساب ۳جلسه در هفته که از هفته ۱۴بارداری شروع می شود و ۱۴هفته به طول می انجامد و کلاس های توجیهی، جلسه ای ۱۲هزار تومان که یک دوره آن ۸ جلسه و نزدیک به ۱۰۰هزار تومان می شود. در بیمارستان های نیمه دولتی نیز بدون احتساب بیمه، نرخ زایمان سزارین حدود ۲میلیون و ۲۰۰هزار تومان و زایمان طبیعی یک میلیون و۵۰۰هزار تومان است.

فواید زایمان طبیعی
نوزاد از یک کانال طبیعی به نام واژن به دنیا می آید. این کار هم برای مادر هم برای نوزاد مفید است. بعد از زایمان طبیعی بدن خیلی سریع به حالت اولیه برمیگردد. از دیگر فواید زایمان طبیعی هم آغوشی مادر و نوزاد بلافاصله بعد از زایمان است و مادر بلافاصله بعد از زایمان میتواند به فرزند خود شیر دهد. فشاری که موقع عبور کردن از کانال زایمان به قفسه سینه نوزاد وارد می شود جهت بلوغ ریه نوزاد مفید است. دکتر مهرنوش امیری سیاوشانی، متخصص زنان و زایمان در تهران همراه مادران باردار از بارداری تا زایمان است.

تفاوت زایمان طبیعی با سزارین
میزان خونریزی مادر در زایمان طبیعی حدودا نصف زایمان به روش سزارین است، در زایمان طبیعی مادر تقریبا ۵۰۰ سی سی خون از دست می دهد اما در زایمان سزارین به اندازه یک تا یک و نیم لیتر خون از دست می دهد. در زایمان به روش سزارین برش بزرگی روی شکم ایجاد می شود و یک نوع عمل جراحی به حساب می آید و عوارضی چون چسبندگی رحم و چسبندگی های داخلی شکم و ایجاد عفونت و درد بیشتر برای مادر را به همراه دارد. حتی مادرانی که درد زایمان طبیعی را تحمل می کنند و در مسیر زایمان ناچار به انجام عمل سزارین اورژانسی می شوند، به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین، شیردهی موفق تری نسبت به مادرانی که به طور اختیاری سزارین می شوند، دارند. درزایمان سزارین مادران به دلیل بیهوشی یا بی حسی نخاعی ، بلافاصله بعد از زایمان نمی توانند شیردهی نوزاد را شروع کنند و نوزادی که از طریق سزارین متولد شده نسبت به نوزاد متولد شده با زایمان طبیعی سطح هوشیاری پایین تری دارد.
دکتر مهرنوش امیری جراح و متخصص زنان و زایمان، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها و جراحی های زیبایی زنان می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند.

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟
برای ارتباط با ما با این شماره ها تماس بگیرید.
02165274181
09011274181
09011112949


هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟
dr_mehrnush_amiri@

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟

dr_mehrnush_amiri@

.jabeh_embed_frame .jabeh_embed_frame iframe

آمادگی قبل از زایمان سزارین
پیش از انجام زایمان، نکات و اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز عوارض و داشتن زایمانی موفق، در اختیار بیمار قرار داده می شود. در دوران بارداری، انجام تست هایی مانند آزمایش خون و معاینات لازم در خصوص اطمینان از سلامت مادر و جنین نیز الزامی است.
پیش از تصمیم به انجام زایمان سزارین، می توانید تمامی سوالات خود را از دکتر مهرنوش امیری بپرسید و با آگاهی کامل تصمیم به انجام آن بگیرید. از آن جایی که این زایمان، دوره نقاهت طولانی تر و مراقبت های بیشتری را به همراه دارد، نیاز است تا فردی پس از زایمان، مراقب شما باشد.

انواع بیهوشی در زایمان سزارین
• بی حسی نخاعی: ماده بی حسی مستقیم به اطراف نخاع تزریق می شود و قسمت های تحتانی بدن بی حس خواهد شد و مادر در طی زایمان سزارین هوشیار است.
• بی حسی اپیدورال: ماده بی حسی به قسمت انتهایی و پشت بدن، خارج از نخاع تزریق خواهد شد و مادر در طی زایمان سزارین هوشیار است.
• بیهوشی عمومی: مادر متوجه هیچ گونه اقدامی درحین زایمان نخواهد شد.

دلایل انجام زایمان سزارین
در برخی موارد مادر از ابتدا تصمیم به انجام زایمان سزارین دارد که سزارین به درخواست مادر یا سزارین الکتیو گفته می شود، اما گاهی در ماه های آخر بارداری و با توجه به بروز یک سری عوارض و مشکلات، زایمان سزارین از سوی پزشک تجویز خواهد شد. برخی دلایل انجام زایمان سزارین عبارتند از:
• بروز مشکلات مربوط به رشد جنین
• بزرگ بودن سر جنین یا بروز مشکل حین عبور از کانال زایمان(تنگی کانال زایمان)
• زمانی که نوزاد از پا به دنیا خواهد آمد(بریج)
• بروز عوارض و مشکلاتی مانند فشار خون بالای مادر و یا بیماری قلبی برای مادر
• ابتلای مادر به عفونت هرپس تناسلی و احتمال انتقال آن به جنین
• سابقه زایمان سزارین در گذشته
• کاهش اکسیژن رسانی به جنین
• کاهش مایع آمونیاک
• اختلال ضربان قلب جنین

دکتر مهرنوش امیری جراح و متخصص زنان و زایمان، با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند.

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟drmehrnushamiri.com

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟
برای ارتباط با دکتر مهرنوش امیری با این شماره ها تماس بگیرید.
02165274181
09011274181
09011112949

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟

dr_mehrnush_amiri@

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟
dr_mehrnush_amiri@

هزینه‌های زایمان طبیعی یا سزارین چقدر است؟

اقدسیه، ابتدای بلوار ارتش، ورودی اراج، خیابان ۲۲ بهمن، شماره ۶
روبه روی بیمارستان نیکان، مرکز چشم پزشکی و IVF نیکان

برای رزرو نوبت آنلاین کلینیک دکتر مهرنوش امیری اینجا کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس