دانشگاه و بدنه اجرایی با گفتمان غالب پژوهش به توسعه زنجان کمک کنند


دانشگاه و بدنه اجرایی با گفتمان غالب پژوهش به توسعه زنجان کمک کنند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری باید نظامنامه داشته و به عنوان جلسه اجرایی، پنداشته نشود بلکه پژوهش در مراکز علمی و دانشگاه‌ها انجام شده و بدنه اجرایی به عنوان مکمل با کمک به دانشگاه‌ها سبب توسعه عملی استان شوند.

فتح‌الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان زنجان اظهار داشت: باید گفتمان غالب جلسات، گفتمان علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری و نوآوری باشد.

وی کارگروه آپفن را بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: نباید از این کارگروه، غافل شد در حالی که متاسفانه عادت کرده‌ایم در جلساتی که بحث اعتبار و پول مطرح است، حضور پررنگ و با قوت داشته و تلاش فراوانی می‌کنیم اما در جلساتی که موضوع پول مطرح نیست، حضور و فعالیت جدی نداریم.

حقیقی تصریح کرد: آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، چهار اصل از اصول ۱۲ گانه رقابت اقتصاد جهانی است که سالانه توسط مجمع رقابت اقتصاد جهانی، مورد سنجش قرار می‌گیرد و توسعه دنیا بر اساس این ۱۲ اصل است.

استاندار زنجان گفت: متاسفانه اقدام موثر و ویژه‌ای در این رابطه انجام نمی‌شود هر چند تلاش شده تا اقدامات به سرمنشاء برسد اما به نتیجه نهایی نرسیده و مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: باید دانشگاه و بدنه اجرایی را به عنوان مکمل و در کنار یکدیگر ببینیم که سال گذشته به همین دلیل، موضوع پژوهش به دانشگاه‌ها سپرده شد.

حقیقی اظهار داشت: آپفن، موضوع پیشرفته‌ای بوده و نیاز به حضور دانشگاه در کنار بدنه اجرایی دارد در حالی که دانشگاه‌هایی در استان هستند که جزو چند دانشگاه معدود کشور در تربیت مستقیم دانشجو از دیپلم تا دکتری به شمار می‌روند اما از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بدون آپفن، امکان ندارد، افزود: اگر هم برنامه‌ریزی شود به نتیجه نمی‌رسد لذا باید اهمیت زیادی به آپفن قائل شد تا گفتمان غالب جلسات باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟