انجام بیش از هزار ماموریت اورژانسی تصادف در خراسان شمالی


انجام بیش از هزار ماموریت اورژانسی تصادف در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در سه ماه ابتدای امسال هفت هزار و 18 ماموریت اورژانسی در استان انجام شد که هزار و 221 ماموریت آن حوادث تصادفی بوده است.

دکتر تقی دولت آبادی روز یکشنبه اظهار داشت: در این بازه زمانی پنج هزار و ۷۹۷ ماموریت اورژانسی نیز حوادث غیر تصادفی بوده است.

وی با اشاره به ماموریت های غیرتصادفی گفت: این ماموریت ها شامل بیماری‌های مختلف مانند بیماری های قلبی، تنفسی، مسمومیت‌ها، زنان و زایمان و همچنین حوادث مانند سقوط، غرق شدگی و نزاع می شود.

وی گفت: در سه ماه ابتدای سال سه هزار و ۵۷۰ ماموریت شهری و ۲ هزار و ۲۲۷ ماموریت جاده ای غیرتصادف انجام شد که سه هزار و ۳۳ اعزام به بیمارستان داشتیم، ۲۲۹ نفر در محل درمان شدند و ۱۴۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دولت آبادی در خصوص ماموریت های تصادفی نیز بیان کرد: این ماموریت ها شامل حوادث ترافیکی در سطح استان می شود و در این مدت ۷۱۳ ماموریت شهری و ۵۰۸ ماموریت جاده ای بوده که جمعا هزار و ۳۱۶ اعزام به بیمارستان داشتیم، سه نفر در محل درمان شدند و ۱۲ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی در رابطه با میانگین کل زمان رسیدن بر بالین بیمار گفت: حدود هشت دقیقه زمان صرف می شود تا نیروهای اورژانس ما در ماموریت های شهری بر بالین بیمار برسند که این زمان در ماموریت های جاده ای حدود ۱۹ دقیقه است.

دولت آبادی ادامه داد: هزار و ۸۴۸ ماموریت شهری با میانگین کمتر از ۸ دقیقه و هزار و ۱۶ ماموریت جاده ای با میانگین کمتر از ۱۴ دقیقه به محل حادثه رسیده است.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۱۳ هزار و ۳۰۸ تماس با مراکز اورژانس گرفته شده است، افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۹ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد و سه هزار و ۳۷۳ تماس مشاوره ای و ۲ هزار و ۹۶۶ تماس نیز مزاحم تلفنی بود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که این استان در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی