کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اهانت به مرجعیت را محکوم کرد


کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اهانت به مرجعیت را محکوم کرد

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق، در محکومیت اقدام توهین‌آمیز یک روزنامه سعودی علیه مرجعیت عالی دینی عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اهانت به مرجعیت را محکوم کرد

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «براثا نیوز»، در بیانیه این کمیسیون آمده است: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز نسبت به آیت‌الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق را که روز جمعه، 13 تیرماه در شماره ۱۵۱۹۳ روزنامه الشرق الاوسط منتشر شد، اهانت به یکی از نمادهای دینی شیعیان عراق می‌داند.

این بیانیه افزوده است: درحالی که بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و مردمی عراق، این کاریکاتور را اقدامی توهین‌آمیز نسبت به آیت‌الله سیستانی دانسته‌اند، اما روزنامه الشرق الاوسط آن را انکار کرده است. اما انکار این روزنامه برای کاهش خشم و غضب مردمی که در بیانیه‌های متعدد، این اقدام اهانت‌آمیز را به شدت محکوم کرده‌اند، کفایت نمی‌کند.

بیانیه کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق می‌افزاید: ما نیز با این محکومیت‌ها هم‌صدا می‌شویم و تأکید می‌کنیم که حضرت آیت‌الله سیستانی، پناهگاهی برای مردم عراق و نقطه امنی برای این کشور است؛ ایشان نماد ملی، دینی و معرفتی برای مردم عراق است و ما به هیچ وجه اهانت به ایشان را نمی‌پذیریم همانگونه که توهین به هیچ‌یک از نمادهای ملی و دینی دیگر را نخواهیم پذیرفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403