انتشار «گل نجمه»؛ مجموعه 40 جلدی درباره امام رضا(ع)


انتشار «گل نجمه»؛ مجموعه 40 جلدی درباره امام رضا(ع)

پوروهاب با بیان اینکه کتاب های خوبی درباره امام رضا(ع) برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است، گفت: مجموعه «گل نجمه» به قلم برجسته ترین نویسندگان آماده شده است.

«محمود پوروهاب» در پاسخ به این سئوال که آیا امام رضا (ع) در قالب کتاب به خوبی به کودکان و نوجوانان معرفی شده است، به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، گفت: نویسندگان و شاعران ما تا جایی که منابع اجازه می داد در قالب رمان، شعر، داستان و زیارت نامه در مورد امام رضا(ع) کار کردند.خوشبختانه در مورد موضوع شخصیت و زندگی امام رضا(ع) کارهای زیادی صورت گرفته است.

این نویسنده و شاعر که کتابهای زیادی در مورد امامان معصوم (ع) نوشته است، عنوان کرد: کتاب های خوبی در مورد امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. به عنوان مثال حجت الاسلام مهاجرانی چند کتاب خوب در مورد امام رضا(ع) نوشته اند که یکی از آنها « همراه با بهار » نام دارد. مجید ملامحمدی نیز ترجمه خوبی از کتابی در مورد امام رضا(ع) داشته است و کتابهایی با عنوان « رضا جان خوش آمدی» و « ماه غریب من» نیز نوشته است.

وی که کتابهایی همچون اشک شادی، کارگرهای فقیر، آن آقای مهربان، با تو هوا خوب است، تصادف، خوان هشتم، امام گل ها و آخر صف را نوشته است، خاطر نشان کرد: رمان حمید رضا شاه آبادی در مورد دوران ولایتعهدی امام رضا (ع) با عنوان « اعترافات غلامان » مورد استقبال واقع شده است. آقای نقی سلیمانی نیز کتاب خوبی در مورد امام رضا(ع) نوشته اند. کتابی هم که بنده در مورد امام رضا (ع) نوشتم مورد استقبال واقع شد . این کتاب یکی از مجلدهای مجموعه 14 جلدی مژده گل است که داستانهایی در مورد زندگی امامان معصوم (ع) است.

پوروهاب با اشاره به اینکه سال قبل انتشارات به نشر وابسته با آستان قدس رضوی پیشنهاد چهل اثر با چهل موضوع را به نویسندگان برجسته ای داد، بیان کرد: مجید ملامحمدی مدیر گروه این پروژه و بنده هم ناظر آن بودم. نام این مجموعه که در مورد امام رضا (ع) است، «گل نجمه» است که البته هر کتاب، یک اسم دارد. این مجموعه 40 جلد دارد. نویسندگان این مجموعه افراد سرشناسی مانند مصطفی رحماندوست و محمدرضا شمس هستند و یکی از نویسندگان هم مرحوم سوسن طاقدیس بود. این مجموعه هنوز منتشر نشده است اما در آینده نزدیک از سوی به نشر منتشر می شود.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک