اشعاری به 2 زبان در کتاب« کاغذهای مچاله»


اشعاری به 2 زبان در کتاب« کاغذهای مچاله»

خمین - ایرنا - مجموعه شعر و ترانه‌های « مهرنوش معینی» به 2 زبان فارسی و انگلیسی در کتاب 114 صفحه‌ای « کاغذهای مچاله شده » در سال جاری روانه بازار نشر شد.

این کتاب را انتشارات « پرپروک» خمین در قطع رقعی و شمارگان یکهزار نسخه چاپ و با قیمت ۲۰۰ هزار ریال روانه بازار نشر کرده است

اشعار کتاب شامل «مرگ سفید»، «حقیقت دروغ»، «لمس ثانیه‌ها»، «فصل نگاه»، «سرمشق»، «نقطه چین»، «شوق»، «تردید»، «مدار زندگی»، «منشور صلح»، «با تو می‌شه»، «عمق باور»، «دنیای سکه‌ای»، «کاغذهای مچاله»، «کلبه آرزوها»، «بارون»، «دنیا دو روزه»، «رویای شب»، «مرگ تدریجی»، «بکارت نگاه»، «نفرین»، «قبله نمای قلبم»، «تندیس»، «تماشای خیال»، «حسرت»، «خورشید باش»، «روزای خوب»، «کلاغ خسته»، «جای پای خیال»، «کاش می دانستی»، «من، او» و«کوه» است.
بیشتر اشعار مجموعه شعر کاغذهای مچاله کلاسیک و نیمایی و سبک بیان بعضی از آثار نیز محاوره و ترانه است.
شاعر در بیشتر آثار سروده شده مسائل اجتماعی، عاطفی و فردی را بیان می کند و با بهره گیری از زبان استعاره ، تمثیل و کنایه تلاش می کند پیام خود را به مخاطب برساند.
شاعر این مجموعه شعر بیشتر از آنکه بخواهد دردهای جامعه را بیان کند با بازگویی آثار این دردها نظر خود را بیان می کند.
کاغذهای مچاله به ۲ زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده است و به زودی در کتاب فروشی های کشور کانادا نیز در اختیار علاقمندان به شعرفارسی قرار می گیرد.
مهر نوش معینی متولد سال ۱۳۴۹ است و با مدرک کارشناسی ارشد ۱۴ سال در دانشگاه و سه سال در مقاطع راهنمایی و دبیرستان تدریس کرده است.
مدیریت مجموعه های ورزشی و همکاری با وزارت علوم برای برگزاری مسابقات سراسری دانشجویان در شهرهای مختلف از اقدامات فرهنگی اوست.
او مدت ۱۲ سال است که به کانادا سفر کرده و طراحی و همکاری با روزنامه ورزشی در این کشور از فعالیت‌های این شاعر است.
وی از نوجوانی علاقه بسیاری به شعر، نقاشی، داستان و کارهای هنری داشت و در دوران تحصیل فیلم‌نامه می‌نوشت و در کارگردانی و بازیگری درتئاتر را انجام می داد.
معینی از فرصت قرنطینه در زمان شیوع ویروس کرونا برای سرودن شعر و چاپ سه کتاب به زبانهای انگلیسی و فارسی استفاده کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!