پوشش شبکه فاضلاب در چهارمحال و بختیاری به 65 درصد ارتقاء یافت


پوشش شبکه فاضلاب در چهارمحال و بختیاری به 65 درصد ارتقاء یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص پوشش شبکه فاضلاب در شهرهای استان از 50 درصد در سال 92 به 65 درصد در سالجاری افزایش یافته است.

قدرت‌الله بیگلری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شاخص با توجه به شبکه‌های فاضلاب در حال اجرا، تا پایان دولت دوازدهم به ۷۵ درصد نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: شاخص برخورداری استان از پوشش شبکه فاضلاب در مقایسه با میانگین کشوری که ۵۰ درصد است، بیشتر است.

بیگلری تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم در ۶ شهر استان شبکه فاضلاب اجرا شده بود، که این تعداد در سالجاری ۲ برابر شده و به ۱۴ شهر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر لردگان آماده بهره‌برداری شده و در شهرهای بن و فرادنبه نیز در حال اجرا است.

بیگلری، از اجرای ۲ تصفیه‌خانه آب در استان نیز خبر داد و افزود: تصفیه‌خانه آب شهر سامان که نخستین تصفیه‌خانه پیشرفته استان به شمار می‌رود در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‎رسد.

وی خاطر نشان کرد: تصفیه‌خانه آب شهر شهرکرد نیز که روی خط انتقال آب چشمه کوهرنگ قرار دارد، از دیگر طرحهای مهم استان به شمار می‌رود که با اجرای آن ،کدورت آب که در پی بارش‌ها شکل می‌گیرد، برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا، حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعیتی افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۲ شهر چهارمحال و بختیاری از خدمات آب و فاضلاب شهری برخوردار هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهر با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا