دهه کرامت، فصل تازه ای در آغاز کمک های مومنانه / مساجد کرامت رضوی را در دوره شیوع کرونا فراگیر کردند


 دهه کرامت، فصل تازه ای در آغاز کمک های مومنانه / مساجد کرامت رضوی را در دوره شیوع کرونا فراگیر کردند

مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و جامعه روحانیت مبارز نشستی را با حضور ائمه جماعات مساجد شهر تهران در مسجد امام حسین (ع) برگزار کردند تا موجب هم اندیشی و هم گرایی بیشتر مسجدی ها در خدمت به نیازمندان شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و جامعه روحانیت مبارز نشستی را با حضور ائمه جماعات مساجد شهر تهران در مسجد امام حسین (ع) (واقع در تهران، میدان امام حسین (ع)) برگزار کردند تا موجب هم اندیشی و هم گرایی بیشتر مسجدی ها در خدمت به نیازمندان و در دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شود.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن ابوترابی فرد» در این نشست، با تبریک ایام دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با بیان اینکه توحید محور است، گفت: کتاب تکوین تنها یک فریاد دارد و آن فریاد توحید است که هو اول و آخر.

امام جمعه موقت تهران افزود: امام رضا (ع) که سالروز ولادت شان پایان بخش دهه کرامت است و بارگاه نورانی شان، منشا خیر و برکت کثیر در کشور شده است، در کلام نورانی شان، توحید را دژ محکمی توصیف کرده اند که البته شروطی دارد و اهل بیت (ع) اساس این شروط است.

وی اضافه کرد: از کلام نورانی امام رضا (ع) استفاده می شود که زیارت اهل بیت (ع) که برخی شبهاتی به آن وارد می کنند شروطی دارد و هر زیارتی، باید انسان را به توحید وصل کند. اگر کلام حضرت رضا(ع) را با کلام پیامبر اسلام (ص)که مرگ فردی در حالت عدم شناخت امام را مرگ در جاهلیت معرفی کردند، اهمیت وجود شروط در زیارت حرم های اهل بیت (ع) و به تبع آن، اصل زیربنایی توحید را برای همه مشخص می کند.

ابوترابی فرد در ادامه برگزاری جلسات هم اندیشی میان ائمه جماعات مساجد و سایر روحانیون را ضروری دانست و گفت: داشتن انسجام تشکیلاتی و جمعی، یک ضرور اجتناب ناپذیر است. هدف اصلی ما باید ارتقای دین و تعالی معنوی و فرهنگی مردم باشد.

بنا بر گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سعید مهدوی کنی» در ادامه با بیان اینکه انتخاب دهه کرامت اقدامی مهم در ترویج فرهنگ رضوی در کشور و سراسر جهان بود، گفت: مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا کرامت رضوی و خدمت کریمانه را عملیاتی کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم و کلام اهل بیت (ع) علما مرزبانان اعتقادی و فرهنگی جامعه و مردم هستند، اظهار کرد: روحانیون باید احیاگر امر قرآن و پیامبر و عترت (ع) باشند همانطور که امام رضا (ع) فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر را ما را احیا می کند و هر کس، زیبایی کلام اهل بیت را بیان کند مردم جذب این معارف می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی اگر کسی درباره سختی زیارت می گفت ابتدا ذهن ها به سمت زیارت حضرت اباعبدالله (ع) متوجه می شد و کسی به ذهنش خطور نمی کرد که این موضوع درباره زیارت امام رضا (ع) مصداق پیدا کند، اضافه کرد: انشالله به لطف خداوند و همت همه به ویژه اهالی مساجد شاهد نابودی ویروس کرونا باشیم که به دنبال آن، هرچه زودتر بتوانیم همچون گذشته به زیارت حرم امام رئوف مشرف شویم.

حجت الاسلام «اسلامی» در این مراسم با بیان اینکه دهه کرامت زمینه گسترش و فراوانی جشن های اسلامی را در کشور فراهم کرد، گفت: ائمه جماعات مساجد همانطور که در ادوار و مراحل مختلف انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند در مقابله با ویروس کرونا و لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه به نیازمندان و افراد دارای مشکلات اقتصادی اثرگذار بودند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: جامعه روحانیت ایران که جایگزین جامعه روحانیت تهران شده وظیفه خود می داند که از نظرات ائمه جماعات مساجد در پیشبرد اهداف این تشکل حوزوی و مهم تر از آن، تحقق محورهای بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کند که خدمت حوزویان در دوره شیوع ویروس کرونا حاصل همین هم اندیشی ها بوده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر