انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اندیشه امامت و زمینه ساز ظهور است


انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اندیشه امامت و زمینه ساز ظهور است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری نیک با اشاره به لزوم اقدام در مسیر شناخت زوایای مسأله انتظار گفت: چراکه انقلاب اسلامی ایران هم چنان که برخاسته از اعتقاد به امامت است، زمینه ساز قیام و حکومت امام مهدی(عج) نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین «مجید حیدری نیک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت به تبیین اهمیت مسأله امام و موضوع امامت پرداخت و اظهار داشت: با رشد چشمگیر علم و صنعت، و هجوم و سرمستی که تکنولوژی و دانش به همراه آورد و با ظهور انقلاب ها و مکتب های عدالت طلب و آزادیخواه و مدافع انسان، بازگشت از دین به طور گسترده آغاز شد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: پس از اوایل دهه پنجاه، بازگشت به دین آغاز شد و این، نتیجه شکست مکتب های عدالت طلب و آزادیخواه و انسان دوست و بن بست صنعت و علم بود که اوج این بازگشت در پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبلور یافت.

وی بیان داشت: این حادثه بزرگ از یکسو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری در جهان، به هم زد و از سوی دیگر زمینه تحوّلات سیاسی چشمگیری را در میان ملت های مسلمان جهان فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری نیک با تأکید بر این که این جریان یک بار دیگر اسلام را قدرت سرنوشت ساز جهانی مطرح کرد، یادآور شد: در این میان، آن چه مهم تر می نمود و توجه صاحب نظران و دلسوزان را به خود جلب می کرد، حفظ و تداوم انقلاب و ارزش هایش بود و دشمن زخمی مترصد ضربه زدن و نابود کردن آن.

وی اضافه کرد: از طرفی با این پیروزی و با این بازگشت، خطر بسیار بزرگی در جلو راه ما قرار گرفت؛ نسلی پرشور و با نشاط به سمت مذهب گرایش پیدا کرده بودند و اگر این هجوم سبز و مبارک تغذیه نمی شد و اگر غفلت ها ما را به بن بست می کشاند، دوباره عقب گرد شروع می شد، همان گونه که سیلاب ها هنگام برخورد به سدها، به سرعت برمی گردند.

این پژوهشگر کلام و مهدویت با تأکید بر این که ما از تجربه بزرگی در عرصه انقلاب برخورداریم، خاطرنشان کرد: تجربه چهل و دو سال پس از انقلاب، این پیام مهم را دارد که ما باید با تمام وجودمان، با تمام امکانات مان، با عقل و سنجش، با انتخاب و اختیار راه بیفتیم؛ آری، انقلاب اسلامی ایران هم چنان که برخاسته از اعتقاد به امامت است، زمینه ساز قیام و حکومت امام مهدی(عج) نیز هست.

وی تصریح کرد: امروز در دوره آخرالزمان، برگ آخر تاریخ و دوره شکوفایی تاریخ دینی و مصاف با هجوم خشن شبهات فکری هستیم؛ در این میدان، پیروزی از آن کسانی است که با بنیان های فکری نیرومند و با عشق بزرگ تر در برابر شهوات تجهیز شده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری نیک ابراز داشت: به راستی ما خود را از یاران و منتظران به حساب آورده ایم و جای حرفی باقی نگذاشته ایم، در حالی که حرف ها بسیار است، از این رو جا دارد خود را دوباره ارزیابی کنیم و به ریشه ها بپردازیم و مفهوم واقعی انتظار، خاستگاه و ریشه های انتظار و نیز شایسته ها و بایسته هایی است که شیعه منتظر آن ها را راهبرد عملی خرد می‌داند را مورد توجه قرار بدهیم تا در این رهگذر به وسعت و رشد رسیده، ثبات در دین و همراهی و معیت رسول و ولی را به دست آوریم.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !