امام رضا(ع) صاحبان دیگرمذاهب و ادیان را به سمت تشیع گرایش داد


امام رضا(ع) صاحبان دیگرمذاهب و ادیان  را به سمت تشیع گرایش داد

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به حرکات علمی امام رضا(ع) در مسیر حرکت به سمت مرو و جلسات مناظره و کرسی های علمی آن روز گفت: ایشان صاحبان مذاهب و ادیان دیگر را به سمت تشیع گرایش داد.

حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی سمیعیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام هشتم خاطرنشان کرد: آنچه گه به نظر می رسد وجود نازنین امام رئوف برای همه عالم موجب برکات است بلکه برکات وجودی آن حضرت، ملک و ملکوت را در بر گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم افزود: با توجه به این که شرایط این طور شد که حضرت را بالاجبار به طرف طوس آوردند ولی این آمدن برکات زیادی داشت و جای جای این مملکت که حضرت آمدند تا به خراسان برسند از وجود ذی جود ایشان استفاده کردند و به همین جهت امام رضا(ع) از همان روزها و لحظات اول باعث برکات برای این مرز و بودم بوده اند.

وی بیان داشت: مثال بارز این مسأله همین بود که بسیاری از شخصیت های دینی و علمی که در عصر حضرت و بعد از حضرت بودند سمت و سوی حرکت خودشان را به سوی امام رضا(ع) قرار دادند به همین جهت در خیلی از شهرهای ما اولاد حضرت موسی بن جعفر(ع) و دیگر ائمه برای این که به محضر امام رضا(ع) برسند به ایران آمدند و قبورشان در این کشور هست.

حجت الاسلام والمسلمین سمیعیان با بیان این که نیشابور در آن دوران یک مرکز علمی به شمار می رفته است، گفت: با آمدن امام رضا(ع) به نظر می رسد که سمت و سوی حرکت علمی آنها به طرف تشیع گرایش پیدا کرد و همچنین مناظراتی که مأمون قرار داده بود برای این که به زعم باطل خودش امام رضا(ع) شکست بدهد باعث شد که نه تنها فرقه ها و مذاب دیگر اسلامی بلکه ادیان دیگر هم نسبت به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) گرایش پیدا کنند.

وی یادآور شد: در حقیقت باب گفت‌وگو و کرسی های آزاد اندیشی که امروزه مطرح می‌شود از آن زمان باز شد و خود این باعث شد که خیلی ها با افکار ولایی تشیع آشنا بشوند؛ بعد از شهادت حضرت رضا(ع) نیز هر روز برکات آن مضجع شریف به عالم می تابد و برای خود ایرانی ها یک ملجأ و پناهی به شمار می رود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروزه سمت و سوی هجرت مردم و حرکت و سفرهای مردم به طرف امام رضا(ع) است، خاطرنشان ساخت: همین مسأله باعث بیمه شدن از انحرافات و افکار انحرافی است، اما در نهایت حق مطلب این است که ما نمی توانیم در مورد برکات وجود ایشان صحبت کنیم و مطالبی که گفتیم تنها قطره ای از دریای بی کران امام هشتم است.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !