امام رضا(ع) پرچم دار عزت و سربلندی و گنجینه علوم الهی است


امام رضا(ع) پرچم دار عزت و سربلندی و گنجینه علوم الهی است

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این که امام رضا(ع) پرچم دار عزت و سربلندی و گنجینه علوم الهی است، گفت: حضور امام رضا(ع) در سرزمین ایران اسلامی از معماهای بزرگی است که اسرار معنوی، سیاسی و فرهنگی را در خود جای داده است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال رضوی مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت به برکات معنوی امام رضا(ع) برای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت امام رضا(ع) از مدینه به ایران پرچمداری ایمان، امید، آگاهی و انسجام این سرزمین را رقم زد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: حضور امام رضا(ع) در سرزمین ایران اسلامی از معماهای بزرگی است که اسرار معنوی، سیاسی و فرهنگی را در خود جای داده است چراکه توطئه مأمون این بود که امام را با محدود سازی در بحران و همچنین در حصر قرار بدهد تا ایشان نتواند رسالت خود را جامع و کامل پیش برد تا آن جا که نقش راه حرکت امام را به گونه ای تنظیم کردند که شیعیان و دلباختگان و پیروان راستین اسالم ناب ارتباطی با امام نداشته باشد.

وی بیان داشت: عصمت و آگاهی امام در مقابل توطئه مأمون باعث شد تا یاران امام به عنوان پیش قراول خود را به مناطق مرزی و به مسیر حرکتی امام رسانده و اکثر استفاده را در آن فرصت کم با توقف کاروان در محل های دور دست و کویری ببرند و این مسأله باعث شد تا مردم اهواز، یزد، فارس، مناطق کویری مشهد و طوس حتی نیشابور از بیانات درر بار و گهر بار علی بن موسی الرضا(ع) بهره گیری کنند و چشمان تیز بین امام و آینده گری ایشان مسیری را افتتاح کند که امروز ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این که هیبت امام رضا(ع) چهره پلید مأمون را برای ساده انگاران بر ملا کرد، گفت: با تدبیر حقیقی امام رضا(ع) بود که مأمون به انزوا رفت و حضور امام در اجتماعات و ارتباط مستقیم و سلسفه نشست های علمی عملا پدیده مطالبه گری، علم جویی و دانش افزایی را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: باید از امام رضا(ع) به عنوان پرچم دار عزت، سربلندی برای مسلمانان در علم و حکمت و تدبیر نام برد چراکه امام در سلسله جلسات مناظرات علمی با دانشمندان بزرگ جهان غالب بودن اسلام را بر سایر ادیان به تصویر کشیدند و مدیریت علم وحیانی را با بیان و بنان خود به اثبات رساند همچنانکه ما امروز در زمینه های مختلف علوم اسلامی از امام رضا(ع) دارای احادیث پرباری هستیم که این را از افتخارات علوم رضوی می دانیم.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب با تأکید بر اینکه امروز مرکز آستان قدس رضوی مقامی بالا و قدر و منزلتی بیش از تصور ما در میان حتی غیر مسلمانان به خود اختصاص داده است، یادآور شد: از این رو شیعه و سنی به این بارگاه مقدس عشق می وزرند و خود را ملزم به احترام و قدردانی عزت و بلندمقامی آن جایگاه دارند.

وی خاطرنشان ساخت: باید با تحلیل علوم رضوی از پیام های علمی امام برای جامعه بالنده بهره ببریم و بدانیم لایه های اجتماعی درخور فهم، عقل و علم و موقعیت خود یک نیاز همگانی به دانش امام رضا(ع) دارند و مکانی که هر زائری با رفتن به آن جا به نشاط معنوی و معنویت و سیر و سلوک دست پیدا می‌کند جا دارد حرم امن الهی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: حقیقتا جا دارد که بگوییم «اشهد انک تسمع کلامی و ترد سلامی» پس امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) و همچنین خواهر بزرگوارشان که نگین شهر قم هستند و قم به برکت وجود ایشان خاستگاه انقلاب اسلامی ایران شد، چون ماه و ستاره آسمانی را رقم زدند که سایبان امنیت، عزت، اقتدار و افتخار ایران اسلام هستند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟