طلاب اهل تسنن در راه زیارت امام رضا(ع)


طلاب اهل تسنن در راه زیارت امام رضا(ع)

​مستند «قزل امام» با موضوع عشق و علاقه اهل سنت به امام رضا(ع) و سفرهای زیارتی آنها به مشهد مقدس، پنجشنبه 12 تیر از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ بسیاری از اهل سنت، علاقه زیادی به ائمه اطهار(ع) دارند و مراسم مذهبی به یاد آن بزرگواران برگزار می کنند، حتی برخی از آنها به زیارت بقاع متبرکه نیز می روند و برای حاجاتشان، امامان شیعه را شفیع قرار می دهند.


مستند «قزل امام» درباره ترکمن های اهل سنت است که برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد می‌روند؛ در این مستند نگاه ترکمن ‌ها نسبت به زیارت امام رضا(ع) محور اصلی فیلم بوده و مستندساز سعی می کند این جلوه از اعتقادات آنها را به تصویر بکشد.


در این مستند می بینیم که ترکمن ها اعتقاد زیادی به امام هشتم شیعیان دارند و حتی قبل از این، اسامی فرزندانشان را مشهد جان می گذاشتند.


بیشتر ترکمن ‌ها قبل از سفر حج به زیارت امام رضا(ع) می‌روند و در واقع زیارت و مدد جستن از اهل بیت(ع) بخشی از اعتقادات آنها را شکل می دهد.


در «قزل امام» می بینیم گروهی از طلاب اهل سنت در قالب کاروانی زیارتی به مشهد مقدس می روند و گروهی از زنان نیز این کاروان را همراهی می کنند از جمله زنی که فرزندش دچار بیماری است و برای شفا یافتن پسرش در این سفر دعا می کند.


علی اکبر براتی تهیه کننده و روح الله توفیق و محمد حسین غفرانی کارگردانان «قزل امام» هستند.


ساعت 23:30 پنجشنبه 12 تیرماه برای پخش این مستند از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر