دست کم 166 نفر در درگیری های قومی در اتیوپی کشته شدند


دست کم 166 نفر در درگیری های قومی در اتیوپی کشته شدند

شفقنا- دست کم 166 نفر در جریان اعتراضات و درگیری های قومی قبیله ای در اتیوپی کشته شده اند.این نا آرامی ها از دوشنبه گذشته و در پی ترور هچالو هوندسا یک ستاره محبوب پاپ از سوی افراد مسلح ناشناس در آدیس آبابا آغاز شد.  هاچالو متعلق به بزرگترین گروه قومی این کشور است. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا  معاون […]

دست کم 166 نفر در درگیری های قومی در اتیوپی کشته شدنددست کم 166 نفر در درگیری های قومی در اتیوپی کشته شدند

شفقنا- دست کم ۱۶۶ نفر در جریان اعتراضات و درگیری های قومی قبیله ای در اتیوپی کشته شده اند.این نا آرامی ها از دوشنبه گذشته و در پی ترور هچالو هوندسا یک ستاره محبوب پاپ از سوی افراد مسلح ناشناس در آدیس آبابا آغاز شد. هاچالو متعلق به بزرگترین گروه قومی این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا معاون رئیس پلیس ایالتی در بیانیه ای در تلویزیون دولتی گفت: در این درگیری ها ۱۵۵ غیرنظامی و ۱۱ عضو نیروهای امنیتی از جمله دو افسر پلیس جان خود را از دست داده اند. هزاران نفر نیز در این درگیری ها دستگیر شده اند.
این خشونت های قومی شکنندگی برنامه گذار دموکراتیک وزیر ابی احمد ، نخست وزیر برنده جایزه صلح نوبل این کشور را برجسته می کند. وی از زمان روی کار آمدن کوشش کرده است که اصلاحاتی در سیستم اقتدارگرا این کشور اعمال کند اما این اقدامات خشونت های قومیتی را تشدید کرده است.

اصل خبر را اینجا ببینید .

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان