محکومیت اهانت روزنامه سعودی به مرجعیت دینی عراق


محکومیت اهانت روزنامه سعودی به مرجعیت دینی عراق

محافل سیاسی و مردمی عراق با محکومیت شدید اهانت روزنامه سعودی به جایگاه مرجعیت دینی عراق خواستار برخورد شدید با آن شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العالم، واکنش‌ها به اقدام روزنامه الشرق الاوسط سعودی در توهین به مرجعیت عالی دینی در عراق ادامه دارد.

شخصیت‌های سیاسی و مردمی در عراق با محکوم کردن این اقدام الشرق الاوسط، خواستار آن شده اند که دولت عراق تدابیر قانونی و سیاسی لازم در برخورد با اقدام اهانت آمیز این روزنامه در نظر گیرد. آنان در همین حال خواستار بستن سفارت سعودی در عراق شده اند.
رانیا قاسمی گزارشگر العالم گفت: این بار دولت سعودی با کمک دریچه زرد خود یعنی روزنامه الشرق الاوسط، به آیت الله علی سیستانی مرجع عالی عراق حمله کرده است. این اقدام الشرق الاوسط با واکنش خشم آلود شخصیت‌های مختلف و مردم عراق مواجه شده است.
هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح با انتقاد از حکومت آل سعود، آن را به سبب گذر از همه خط قرمز‌ها جاهل توصیف کرد.
نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق نیز تاکید کرد مرجعیت عالی، قلعه مردم در دفاع از عقیده و حفظ هویت، حاکمیت و حقوق مردم عراق از گروه‌ها و طوایف مختلف است. نوری المالکی از دولت عراق خواست تدابیر قانونی و سیاسی مطلوب در پاسخ به این اقدام تجاوزکارانه روزنامه سعودی در نظر گیرد.
خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق هم تاکید کرد مراجع دینی از احترام خاصی برخوردارند و تجاوز به حریم آنان قابل قبول نیست.
همام حمودی رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز برخی از حکومت‌ها را به تلاش برای فتنه انگیزی با هدف حفظ تخت و تاج خود متهم کرد.
فادی الشمری عضو دفتر سیاسی جریان حکمت عراق هم دست اندازی روزنامه مورد حمایت آل سعود را به مرجعیت دینی عراق محکوم کرد و گفت: کاریکاتوریست مزدور آل سعود پول گرفته است تا به جایگاه مرجعیت دینی توهین کند.
محمد الغبان نماینده پارلمان عراق نیز کاریکاتور اهانت آمیز الشرق الاوسط را ادامه رفتار فرقه گرایانه دستگاه رسانه‌ای سعودی دانست.
کاظم الصایدی دیگر نماینده پارلمان عراق هم خواستار بستن فوری سفارت سعودی در عراق شد.
این در حالی است که محکومیت‌ها به محافل سیاسی عراق خلاصه نمی‌شود بلکه مردم عراق نیز با هشتگ‌های سیستانی، مرجعیت ستون امنیت و سعودی میکروب آلوده خاورمیانه در شبکه‌های اجتماعی، از این اقدام تجاوزکارانه الشرق الاوسط ابراز خشم کردند. مردم عراق در پیام‌های خود در این شبکه‌ها تاکید کرده اند که پشت مرجعیت ایستاده اند و با اقدامات گمراه کننده و مشکوک رسانه‌های سعودی برای فتنه انگیزی بین طوایف مختلف در کشورشان مقابله می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان