نخستین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب در راه است


نخستین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب در راه است

همزمان با هفته عفاف و حجاب، نخستین نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مصلی تهران برگزار خواهد شد.

خانم سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این نمایشگاه شامل سه بخش است که در بخش علمی، همه مقالات و پایان نامه‌ها در حوزه حجاب را مورد حمایت مادی و معنوی خودمان قرار می‌دهیم، در بخش رقابتی طرح‌های ایده آل و مورد پسند جامعه را مورد حمایت قرار می‌دهیم و در بخش عرضه محصولات نیز جدیدترین و کاربردی‌ترین طرح‌های عفاف و حجاب را ارائه خواهیم داد.
وی درباره چگونگی شکل گرفتن این نمایشگاه افزود: شورای سیاست گذاری حجاب و عفاف و کارگروه ساماندهی مد و لباس از اواسط اسفند پارسال تشکیل شد و به این سمت حرکت کرد که طبق تقویم کشوری مان که هفته‌ای را به نام هفته عفاف و ححاب از ۱۸ تا ۲۴ تیر داریم، در همین بازه زمانی نخستین نمایشگاه ملی تخصصی عفاف و حجاب را برگزار کند.
شفاپور ادامه داد: فراخوان این نمایشگاه از اواخر اردیبهشت، روی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها رفت و استقبال زیادی تاکنون داشتیم که افراد ثبت نام کردند و الان هم قرار است از ۱۸ تا ۲۴ تیر در مصلی تهران در این رویداد بزرگ حاضر شوند.
وی افزود: تمام کسانی که ثبت نام کردن در واقع دست اندرکار و هنرمندان و طراحان دخیل در این عرصه هستند و به عنوان طراحان عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند.
شفاپور درباره حمایت از طرح‌های حجاب و عفاف گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور طبق قانون وقتی تشکیل شد قرار بر این بود که ساماندهی فرهنگی را انجام دهد و تمام این رویداد‌ها از طرف وزارت صمت و سازمان‌هایی که موظف شدند با ما همکاری کنند باید موراد حمایتی را انجام دهند.
وی ادامه داد: حمایتی که ما داریم انجام می‌دهیم در واقع در این جهت است که تلاش کنیم نوع طرحی که طراحان ما انجام می‌دهند به سمتی برود که مورد قبول و خاستگاه جامعه باشد.
شفاپور افزود: اکثر مردم متمایل هستند که از لباس پوشیده استفاده کنند که یکی از آن‌ها چادر است لذا ما به دنبال حمایت از سبد کالای مردم هستیم یعنی چادر‌های مشکی و چادر‌های نماز را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازار در این نمایشگاه عرضه خواهیم کرد. همچنین مانتو‌هایی را به معرض دید مردم قرار خواهیم داد که با قیمت مناسب و کیفیت خوب با طرح و نقش ایرانی اسلامی در دسترس خواهد بود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به برنامه‌های حمایتی از طراحان مد و لباس در حوزه حجاب و عفاف گفت: یکی از کارکرد‌ها و تلاش‌های ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس این است که طرح‌های طراحان مان را وصل کنیم به تولیدکنندگانی که در حد وسیع مشغول به فعالیت هستند، این اتفاق قطعا در نمایشگاه‌ها و در جشنواره‌ها اتفاق می‌افتد.
وی افزود: با ارتباط‌های خوبی که ما با اتحادیه‌ها به ویژه اتحادیه پوشاک گرفتیم و این نمایشگاه را نیز بصورت مشترک انجام می‌دهیم قرارمان این است که طراحان بدون واسطه به تولیدکنندگان وصل شوند که هم وفور محصول در جامعه شکل بگیرد و هم از لحاظ قیمت یک مقداری نسبت به مزون‌ها پایین‌تر باشد.
شفاپور گفت: این حوزه، حوزه سختی است که منوط به کار یک کارگروه نیست و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید ما را همراهی کنند تا به آنچه مطلوب است برسیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403