نکاتی که باید قبل از خرید گوشی هوشمند بدانید


نکاتی که باید قبل از خرید گوشی هوشمند بدانید

در حال حاضر در دنیایی زندگی می کنیم که همه برای ایجاد ارتباط با سایر افراد، نیاز به گوشی تلفن همراه دارند. خرید گوشی همیشه یک انتخاب سخت بوده است و لازم است قبل از این که یک گوشی بخرید، به نکاتی توجه کنید. در این مقاله در مورد نکاتی توضیح خواهیم داد که شاید کمتر کسی به آن اشاره کرده است ولی لازم است پیش از خرید یک گوشی هوشمند، آن ها را بدانید تا...

در حال حاضر در دنیایی زندگی می کنیم که همه برای ایجاد ارتباط با سایر افراد، نیاز به گوشی تلفن همراه دارند. خرید گوشی همیشه یک انتخاب سخت بوده است و لازم است قبل از این که یک گوشی بخرید، به نکاتی توجه کنید. در این مقاله در مورد نکاتی توضیح خواهیم داد که شاید کمتر کسی به آن اشاره کرده است ولی لازم است پیش از خرید یک گوشی هوشمند، آن ها را بدانید تا در دنیایی که با اینترنت و فناوری آشنا هستیم، بتوانیم راحت تر زندگی کنیم.

دغدغه هایی که معمولا خریداران گوشی هوشمند با آن روبرو هستند، در درجه اول قیمت، امکاناتی که یک گوشی دارد و کارکرد تلفن همراه است.

نکته اول: بر اساس پولی که دارید، بازه خرید تعیین کنید

شاید در دنیای امروز و در جامعه ای که ما زندگی می کنیم، بحث قیمت هنگام خرید گوشی هوشمند ، مهم ترین عامل باشد. قاعدتا شما مبلغ مشخصی را برای خرید گوشی کنار می گذارید. بر اساس پولی که دارید، بازه خرید خود را مشخص کنید تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید. یکی از شرکت هایی که در چند سال گذشته اقدام به تولید گوشی های هوشمند حرفه ای با قیمت مناسب کرده است، شیائومی است. شما با هر بودجه ای می توانید اقدام به خرید گوشی شیائومی کنید و امکانات متعدد این گوشی بهره مند شوید.

نکته دوم: گول تبلیغات را نخورید

در دنیای امروز، تبلیغات یکی از مهم ترین راهکارها برای متقاعد کردن خریداران است. بنابراین قبل از این که گوشی بخرید، حتما به مطالعه بپردازید و چندین نقد و بررسی را مربوط به گوشی های مختلف بخوانید. شرکت های سازنده گوشی همیشه در تلاش هستند تا شما را متقاعد کنند که گوشی های تولید آن ها را بخرید اما باید هوشیار باشید و شتاب زده دست به خرید نزنید چون ممکن است گوشی ای بخرید که در عین این که گران است، کارایی چندانی نداشته باشد.

به سراغ متخصصان در این زمینه بروید یا نظرات افرادی که گوشی های مختلف را امتحان کرده اند، جویا شوید تا در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید. بهترین گزینه برای این که نظر متخصصان را جویا شوید، به سراغ سایت های تکنولوژی بروید و نظراتی که در مورد گوشی داده شده است را بخوانید. هم به نقاط قوت و هم نقاط ضعف توجه کنید. برای مثال اگر قرار است طولانی مدت از گوشی استفاده کنید، حتما به باتری آن توجه کنید. با این کار با دید بازتری می توانید گوشی مورد انتظار خود را انتخاب کنید.

نکته سوم: کارایی را فراموش نکنید

یکی از دغدغه های کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند این است که یک گوشی با بالاترین کارایی بخرند. فرقی نمی کند بخواهید برای یک گوشی یک میلیون هزینه کنید یا ده میلیون، در هر صورت کارایی که عامل مهم هنگام خرید گوشی است. اگر گوشی شما کارایی بالایی داشته باشد، هم مدت زمان طولانی تری برای شما کار خواهد کرد و هم پول خود را هدر نخواهید داد. سوالی که پیش می آید این است که به چه چیزهایی توجه کنیم؟

باید ببینید انتظار شما از گوشی چیست و قرار است چه استفاده ای از آن کنید؟ اگر برای عکاسی گوشی را می خرید، باید به دوربین آن و رزولوشن آن توجه کنید. اگر قرار است مدت زمان طولانی رد طول روز از گوشی استفاده کنید، باید به سراغ گوشی های با سی پی یو قدرتمند بروید. بعد از این که از ویژگی ها و امکانات گوشی مورد نظر اطلاع پیدا کردید، انتخاب های خود را محدودتر کنید تا در نهایت به بهترین گزینه برسید.

نکته چهارم: به لوازم جانبی گوشی اهمیت بدهید

بیشتر افراد زمانی که می خواهند گوشی بخرند، به خود گوشی و کارکردهای آن توجه می کنند و از لوازم جانبی آن غافل می شوند. همین موضوع باعث می شود هنگام خرید لوازم جانبی با قیمت های عجیب و غریب روبرو شوید. معمولا برای برندهایی مانند سامسونگ و اپل، باید هزینه زیادی را برای خرید لوازم جانبی کار بگذارید اما اگر به سراغ برندهای دیگر بروید، این اتفاق رخ نخواهد داد. برای مثال هنگام خرید هندزفری شیائومی لازم نیست هزینه گزافی بپردازید. ضمن این که این هندزفری مدت زمان طولانی برای شما کار خواهد کرد و نیاز به تعمیر یا تعویض آن نخواهید داشت.

نکاتی که باید قبل از خرید گوشی هوشمند بدانید

نکته پنجم: پول خود را برای برند هدر ندهید

برخی از افراد هنگام خرید یک گوشی هوشمند ، فقط به برند آن توجه می کنند. همین کار را سخت و انتخاب شما را محدود خواهد کرد. به جای این که به برند توجه کنید، به کارایی گوشی و تناسب قیمت آن با امکانات آن توجه کنید. برندهای زیادی هستند که با این که به اندازه اپل و سامسونگ معروف نیستند، اما امکانات بهتری دارند. بنابراین در عین این که به دنبال یک گوشی خوب می گردید، به بودجه خود نگاه کنید و برندپرستی را کنار بگذارید.

نکته ششم: خرید دائمی از یک برند را فراموش کنید

خریداران زیادی هستند که از اولین خرید فقط از یک برند استفاده می کنند و هر بار که بخواهند گوشی جدید بخرند، باز هم به سراغ همان برند می روند. این اتفاق برای بیشتر کاربران سامسونگ یا اپل میفتد. اگر همیشه گوشی شما از یک برند بوده است، برای تغییر برند خود، ترس نداشته باشید. در کنار برندهای معروف به سراغ برندهای دیگر هم بروید. این که شما برای خرید گوشی هوشمند برند شیائومی را نمی شناسید، به معنی خوب نبودن این برند نیست. با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید از بهترین گوشی های این برند که امکانات فوق العاده ای دارند، آگاه شوید.

نکته هفتم: از مراکز معتبر خرید کنید

زمانی که تصمیم خود را برای خرید گوشی هوشمند گرفتید، به سراغ مراکز معتبر برای خرید بروید. خیلی مهم است که شما گوشی خود را از کجا می خرید و آیا آن مرکز، نمایندگی رسمی به حساب می آید یا خیر. الو شیائومی شرایط بهتری را برای خریداران فراهم کرده است تا راحت تر بتوانند به خرید گوشی هوشمند و سایر محصولات شیائومی بپردازند. در سایت الو شیائومی مشاوره ها و خدمات زیادی قبل از خرید به مشتریان داده می شود که به خرید لذت بخش و مطمئن آن ها کمک کند و انتخاب دقیق تری داشته باشند.

با خرید گوشی از الو شیائومی دیگر نگران نداشتن گارانتی نیستید و حتی می توانید از قدرتمندترین خدمات پس از فروش که به مشتریان داده می شود بهره مند شوید چرا که الو شیائومی به صورت تخصصی و متمرکز، روی برند شیائومی کار می کند.

‌توجه: مطالب منتشرشده در بخش رپورتاژ آگهی توسط شرکت‌های ثالث تهیه شده و جنبه تبلیغاتی یا بیانیه خبری دارند. این مطالب فقط جهت بازنشر در اختیار ما قرار گرفته و لذا شهرسخت‌افزار مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری