تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی


تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

هویج یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌تونین تهیه کنین و در دسترس همگان قرار داره. هویج جز سبزیجاتی هست که خواص زیاد اون باعث شده حتماً در وعده‌هایی غذایی از اون استفاده کنیم. بابت خواص بیشمار هویج علاوه بر مصرف خوراکی، از هویج برای ساخت انواع وسایل آرایشی و بهداشتی و ماسک‌ها هم استفاده می‌شه. حتما شنیدین که در زمان قدیم از هویج هم به...

هویج یکی از سبزیجات خوشمزه‌ای است که به راحتی می‌تونین تهیه کنین و در دسترس همگان قرار داره. هویج جز سبزیجاتی هست که خواص زیاد اون باعث شده حتماً در وعده‌هایی غذایی از اون استفاده کنیم. بابت خواص بیشمار هویج علاوه بر مصرف خوراکی، از هویج برای ساخت انواع وسایل آرایشی و بهداشتی و ماسک‌ها هم استفاده می‌شه. حتما شنیدین که در زمان قدیم از هویج هم به عنوان ضد آفتاب و هم رنگدهی به لب استفاده می‌شده.

خواص هویج:

به‌خاطر وجود بتاکاروتن در جلوگیری از پیرشدن، محافظت بدن در مقابل بیماری‌ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری از پوکی استخوان و همچنین باعث جلوگیری از عفونت مجاری ادراری می‌شود. اگر هویج مصرف کنید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کنید و در واقع با مصرف آن مقدار کلسترول خون را پایین می‌آوردید. هویج سرشار از پتاسیم، فیبر و ویتامین K است. بسیار از آن در کاهش وزن استفاده می‌شود بابت کم بودن مقدار کلسترول. هویج در انواع رنگ سفید، زرد، نارنجی و بنفش موجود است، که ما ایرانیان معمولاً رنگ نارنجی هویج را می‌شناسیم و خریداری می‌کنیم. بابت درصد آب بالایی که دارد بسیار برای پوست و مو مفید و تقویت کننده است. همچنین ویتامین A موجود در هویج تقویت کننده چشم است. ویتامین B موجود در هویج بسیار برای تقویت و آرامش اعصاب مهم به شمار می‌آید.

مصرف هویج خام بهتر است یا پخته؟

اکثر افراد این‌گونه تصور می‌کنند که تمامی میوه‌ها و سبزی‌ها بهتر است به صورت خام مصرف شود. این ادعا تا حدی درست است زیرا پختن هویج باعث از بین رفتن فیبر آن می‌شود ولی کاروتن در اثر پختن از بین نمی‌رود. طبق نتایج مطالعات اخیر انجام شده، بهترین روش مصرف هویج، به صورت بخارپز است. و هویج پخته شده آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به نوع خام آن دارد. خوردن هویج پخته شده استرس را کم می‌کند. پس اگر شما جز کسانی هستید که تنش و اضطاب زیادی دارید، توصیه می‌کنیم خوردن هویج پخته شده را در برنامه غذایی خود بگنجانید. برخی دیگر از خواص هویج به طور کلی در ادامه ذکر شده‌اند.

هویج به دلیل خواص زیادی که دارد بسیار از آن در غذاها و دسرهای متنوع استفاده می‌شود، ما در اینجا به 2 نوع غذای بسیار محبوب و پرطرفداری اشاره می‌کنیم که در آن از هویج استفاده شده است.

اولین غذایی که ما به شما معرفی می‌کنیم، مربای هویج دسر خوشمزه‌ای است که می‌تونین از اون در هنگام صبحانه یا عصرانه نوش جان کنین.

دومین غذای پیشنهادی ما به شما، غذای پرطرفدار سالاد ماکارونی هست که بسیار هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا در مهمانی‌ها استفاده می‌شود.

طرز تهیه مربای هویج خوشمزه خانگی، مخصوص صبحانه

بین همه‌ی مرباهای موجود به جرات می‌تونم بگم که راحترین و ساده ترین آن‌ها مربای هویج خوشمزس که زمان کمی از شما می‌گیره.

تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونیتاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

مواد لازم برای تهیه‌ی مربای هویج :

هویج: 1 کیلو

شکر: 1 کیلو

گلاب: 1.2 پیمانه (یا وانیل: یک چهارم پیمانه)

آب لیموترش: 2 ق غ خوری

آب: 1 پیمانه

دانه‌های هل: 1 ق غ خوری

خلال پسته: 1 ق غ خوری

خلال بادام: 1 ق غ خوری

دانه‌ی به: 1 ق غ خوری

تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونیتاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

طرز تهیه‌ی مربای هویج:

در مرحله اول هویج‌ها را تمیز بشورید و خیلی نازک پوست بگیرید و رنده یا خلالی کنید.

سپس شکر را به آن اضافه کنید و کاملاً شکر و هویج را با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را 24 ساعت در یخچال بگذارید.

بعد از گذشت 24 ساعت ظرف را بیرون آورید و آب را به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید. ابتدا حرارت زیاد باشد تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید.

چون مربای هویج لعاب ندارد می‌توانید از دانه‌های به استفاده کنید. ابتدا دانه‌های به را شسته و سپس آن‌ها را همراه با دانه‌های هل در مربای در حال جوش بیاندازید. سپس حرارت را کم کنید و درب ظرف را ببندید تا هویج نرم و پخته شود. برای عطر بخشیدن به مربا از وانیل هم می‌توانید استفاده کنید ولی آن را در مرحلهٔ آخر اضافه کنید.

اگر بعد از نرم شدن هویج آب مربا زیاد بود درب ظرف را بردارید و به مدت 30 دقیقهٔ دیگر اجازه دهید تا آب آن کاملاً بخار شود و مربا لعاب‌دار گردد.

شهد مربای هویج به دلیل وجود دانه‌های به غلیظ است. بعد از این مرحله دانه‌های به را خارج کنید. حدود 10 دقیقه قبل از برداشتن مربا از روی حرارت، آب لیمو را به مربا اضافه کنید. سپس مربا را خوب هم بزنید. خلال پسته و بادام هم که کاملاً سلیقه‌ای است را هم اضافه کنید. دلیل اضافه کردن آبلیمو جلوگیری از شکرک زدن مربا است. اگر آبلیمو را بیش از حد اضافه کنید باعث‌ترش شدن مربا می‌شود. به همین دلیل از جوهر لیمو هم می‌توانید استفاده کنید.

در آخر گلاب یا وانیل را هم اضافه کنید و اجازه دهید مربا به اندازهٔ 2 تا 3 دقیقهٔ دیگر بپزد. حالا مربا آماده است و شما می‌توانید آن را در ظرف بریزید. گلاب و وانیل تاثیری در مزه مربا ندارند و فقط برای بهتر شدن عطر آن استفاده می‌شوند.

برای این‌که مربا طعم متفاوت‌تری داشته باشد، می‌توانید کمی پوست پرتقال به آن اضافه کنید. برای اضافه کردن پوست پرتقال دقت کنید که نصف پیمانه از پوست پرتقال خشک شده را به مربا اضافه کنید ولی قبل از اضافه کردن پوست پرتقال حتماً مربا را به طور جداگانه بجوشانید و تا چند ساعت در آب سرد نگهدارید. (بهتر است آب آن را چندبار عوض کنید.)

حالا نوبت پیشنهاد دومین غذا خوشمزس، طرز تهیه سالاد ماکارونی که بسیار سادس و سلیقه‌ای، یعنی شما خیلی آزاد در تغییر مواد به کار رفته آن هستید.

4 روش برای طرز تهیه سالاد ماکارونی:

سالاد ماکارونی را می‌توان با مواد مختلفی از مرغ، ژامبون، سیب زمینی، تخم مرغ و… درست کرد که ما به تعدادی از آن‌ها در زیر خواهیم پرداخت.

تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونیتاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با ژامبون

ژامبون (300 گرم)

ماکارونی فرمی (300 گرم)

خیار شور (5 عدد)

سیب زمینی (2 عدد)

هویج (2 عدد کوچک)

نخود فرنگی (100 گرم)

شوید خشک شده (1 قاشق چای خوری)

سس مایونز (به مقدار لازم)

نمک و فلفل سیاه (به اندازه کافی)

طرز تهیه سالاد ماکارونی

در اولین مرحله برای تهیه سالاد ماکارونی ابتدا هویج و سیب زمینی‌ها را بشویید، پوست بگیرید و در یک قابلمه بریزید. بر روی آن آب بریزید و با حرارت ملایم اجاق گاز آن‌ها را طوری بپزید که کاملاً پخته شوند اما فرم خود را از دست ندهند تا در هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد ماکارونی له نشوند. سپس هویج‌ها و سیب زمینی‌ها را از قابلمه خارج کنید و بر روی تخته آشپزخانه آن‌ها را نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ بریزید.

برای آماده کردن ماکارونی‌های فرمی آن‌ها را در یک قابلمه بریزید و روی آن به مقداری آب بریزید که ماکارونی‌ها در آب شناور شوند. برای اینکه ماکارونی‌ها به هم نچسبند کمتر از یک قاشق غذا خوری به آن روغن اضافه کنید.

سپس قابلمه را روی اجاق گاز بگذارید و حرارت زیر آن را متوسط بگذارید. آب را داخل آن بریزید و زمانی که آب به جوش آمد، ماکارونی را داخل آن ریخته و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماکارونی پخته شده را آبکش نمایید. حواستان باشد ماکارونی بیشتر نپزد زیرا حالت شفته به خود می‌گیرد و قابل استفاده نیست. سپس آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

منظور از پخته بودن ماکارونی این است که حالت نرم داشته باشد و چنانچه با چنگال آن را برمی‌داریم کاملاً به داخل آن فرو رود.

هنگامیکه که ماکارونی در حال آماده شدن است، کالباس ژامبون و خیار شور را به صورت مربع‌های یک شکل و یک اندازه برش دهید و سپس آن را به ماکارونی اضافه کنید.

اگر نخود فرنگی سما کنسروی است آن را بجوشانید و آماده کنید سپس به همراه شوید خشک شده و فلفل سیاه و مقداری نمک و سس مایونز به سالاد ماکارونی اضافه کنید. دقت کنید که مواد را به آرامی، به سالاد اضافه کنید و مخلوط کنید تا از له شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

در انتها سالاد ماکارونی را با خیارشور، ذرت، گوجه فرنگی و سس تزیین کنید و روی آن سلفون بکشید و در یخچال قرار دهید تا خوب فرم بگیرند و آماده خوردن شوند.

تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونیتاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی با مرغ

اگر می‌خواهید سالاد ماکارونی شما مجلسی و زیبا باشد، بهتر است از مرغ به جای ژامبون استفاده کنید. سپس تمام مراحل بالا را رعایت کنید تا سالاد شما مجلسی شود. در ضمن برای تزیین سالاد ماکارونی مجلسی می‌توانید از سبزیجاتی همچون جعفری خرد شده و پیازچه به همراه ذرت تفت داده شده استفاده کنید.

سالاد ماکارونی قالبی

بعد از اینکه مواد سالاد ماکارونی را با یکدیگر مخلوط کردید، همهٔ سس را به آن اضافه نکنید، زیرا همه سس توسط ماکارونی جذب می‌شود و سالاد خشک خواهد شد. بعد از سرد شدن سالاد بقیه سس را به آن اضافه کنید. برای قالبی شدن سالاد ماکارونی آن را در قالب بگذارید و نایلون فریزر بر روی آن بکشید و با قاشق روی آن را صاف کنید. بعد از مدتی که سالاد ماکارونی خودش را گرفت آن را در ظرف مورد نظر برگردانید.

تاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونیتاثیر مزه هویج در سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی به همراه تن ماهی

برای تهیه سالاد ماکارونی، می‌توانید به جای استفاده از ژامبون از تن ماهی استفاده کنید که بسیار سالم‌تر و مقوی‌تر است. دقت کنید که قبل از استفاده از تن ماهی آن را بجوشانید. طرز تهیه این سالاد ماکارونی نیز همانند دستور قبلی است اما به جای ژامبون از تن ماهی استفاده می‌شود.

سالاد ماکارونی گیاهی

همیشه در تهیه سالاد ماکارونی لازم نیست از ژامبون، مرغ یا تن ماهی استفاده کنید. می‌توانید از کلم بروکلی، نخود فرنگی و گوجه گیلاسی به صورت نیم پز استفاده کنید. برای تهیه سس هم از ماست، مقداری سس مایونز و آبلیمو تازه استفاده کنید و به آن فلفل و نمک نیز استفاده کنید. یک غذای درجه یک برای گیاهخوارها است.
محبوبیت سالاد ماکارونی به قدری زیاده که سایت فرانسوی photo.cuisineactuelle.frهم به آن اشاره کرده است.

نکات طلائی در تهیه سالاد ماکارونی: (H2)

اگر بلافاصله قصد خوردن سالاد ماکارونی را ندارید و می‌خواهید در یخچال باقی بماند، به آن سس اضافه نکنید. یک الی دو ساعت قبل از مصرف سس را اضافه کنید تا سالاد تازگی و طراوت خود را داشته باشد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی که به آن پرداختیم مناسب 4 تا 5 نفر است. در صورت کم یا زیاد شدن افراد، نسبت‌های مواد اولیه را تغییر دهید.

در سالاد ماکارونی از تخم مرغ پخته به جای سیب زمینی می‌توانید استفاده کنید.
منبع: مجله اینترنتی اکالا

پایان رپورتاژ آگهی /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس