طرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیس


طرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیس

کیک شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه ای است که اکثرا طعم آن را می پسندند و به طور کل یکی از کیک های پرطرفدار و معروف است. کیک کلاتی را می توانید در وعده عصرانه با یک لیوان چای داغ و یا قهوه میل کنید و برای افرادی هم که عاشق طعم شکلات هستند حتما این کیک بسیار لذیذ خواهد بود. در ادام مطلب دو روش پخت کیک شکلاتی را به شما آموزش می دهیم. کیک شکلاتی...

طرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیسطرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیس

کیک شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه ای است که اکثرا طعم آن را می پسندند و به طور کل یکی از کیک های پرطرفدار و معروف است. کیک کلاتی را می توانید در وعده عصرانه با یک لیوان چای داغ و یا قهوه میل کنید و برای افرادی هم که عاشق طعم شکلات هستند حتما این کیک بسیار لذیذ خواهد بود. در ادام مطلب دو روش پخت کیک شکلاتی را به شما آموزش می دهیم.

کیک شکلاتی خوشمزه با شکلات تخته ای

نخست روش تهیه کیک شکلاتی با شکلات تخته ای را به شما آموزش می دهیم. باید یک ساعت قبل از پخت، تمام مواد را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند.

مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ4 عدد
آرد2 پیمانه
شکریک و نیم پیمانه
شیر3/4 پیمانه
روغن مایع3/4 پیمانه
پودر کاکائو2/3 پیمانه
بیکینگ پودر1 قاشق مرباخوری
جوش شیرین1 قاشق چایخوری
نمک1 پنس
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکلات تخته ای100 گرم
طرز تهیه
در ابتدا تخم مرغ را با شکر و وانیل با همزن برقی در ظرفی مناسب هم بزنید و این کار را 3 دقیقه انجام بدهید تا مواد ب هم مخلوط و یکدست شوند و سپس روغن و شیر را اضافه کنید و باز به مدت 2 دقیقه با همزن هم بزنید.
در ظرفی جداگانه کمی با کره یا روغن چرب می کنیم و با پودر کاکائو قالب را می پوشانی مو سپس مایع کیک را به ارامی درون قالب می ریزیم و در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 دقیقه قرار می دهیم و یا اینکه وقتی چنگال را داخل کیک فرو می کنید تمیز از کیک خارج شود.

پس از اینکه مطمئن شدید کیک شکلاتی خوب پخته شده است آن را از فر بیرون آورید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مقداری خنک شود و سپس کیک را از قالب خارج کنید و بگذارید تا خنک شود.

روش تهیه گاناش شکلاتی

100 گرم ت خامه صبحانه را در یک کاسه بریزید و روی بخار آب قرار دهید تا گرم و روان شود و بعد 100 گرم شکلات خرد شده را با 10 گرم کره (حدود 1 قاشق مرباخوری) اضافه کنید و هم بزنید تا تمام مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود و بعد از روی بخار آب آن را بر می داریم.

بعد از اینکه مقداری از داغی افتاد روی کیک می ریزیم و با سلیقه آن را تزیین می کنیم. پس از تیین کیک با گاناش شکلاتی ان را به مدت 1 ساعت در یهچال می گذاریم تا خودش را بگیرد و بعد از یک ساعت می توانید آن را سرو کنید.

نکات پخت کیک شکلاتی

شکلاتی که ما برای گاناش استفاده کردیم شکلات دارک هست و طعم تلخی دارد و گاناش را عالی می کند. در حالت کلی برای اینکه کیک سرشار از طعم شکلات باشد باید از شکلات تخته ای معمولی یا تلخ استفاده کنید که هر دو طعم خوبی به کیک می دهد. البته نگران نباشید نوع تلخ آن از نوع 60 درصد می باشد که کیک شما را تلخ نمی کند و فقط طعم کاکائوی بیشتری دارد که بسیار لذیذ است.

قالبی که برای کیک شکلاتی 4 تخم مرغی مناسب است قالب گرد 25 سانتی یا مستطیلی 20*30 سانتی باید باشد.

طرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیسطرز تهیه کیک شکلاتی + 2 دستور تهیه کیک شکلاتی ساده و خیس

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی

در ادامه روش تهیه کیک خیس شکلاتی را به شما آموزش می دهیم. کیک خیش بسیار خوشمزه است و کودکان هم طعم آن را می پسندند.

مواد لازم

آرد 1 و 3/4 پیمانه
شکر 2 پیمانه
کاکائو 3/4 پیمانه
جوش شیرین 1 و 1/2 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1و 1/2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
شیر 1 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
وانیل 1 قاشق چایخوری
آب جوش 1 پیمانه
مواد لازم کرم کاکائو:
کره 1 پیمانه
پودر قند 2 پیمانه
پودر کاکائو 1 و 1/2 پیمانه
شیر 2/3 پیمانه
وانیل 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه

دمای فرر را در ابتدا روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا فر گرم شود.

برای تهیه کردن مایه کیک در ابتدا آرد را درون کاسه ای بزرگ الک کنید. سپس شکر، کاکائو، جوش شیرین، بکینگ پودر، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید و همه این مواد خشک را با هم مخلوط کنید.

سپس شیر و روغن را هم اضافه کنید. مواد را با سرعت متوس همزن برقی در حدود 2 دقیقه بزنید. در موقع هم زدن 1 پیمانه آب جوش را به آرامی اضافه کنید.

کف دو قالب گرد متوسز یکسان را با کره چرب کنید و مقداری آرد هم بپاشید. مایه کیک آماده شده را به صورت مساوی بین دو قالب تقسیم کنید. مایه باید کمتر از نصف هر کدام از قالب ها را پر کند تا جای پف کردن داشته باشد.

قالب ها را نیم ساعت در فر قرار دهید تا کیک ها پخته شوند. در این مدت کرم کاکائو را با دستور زیر تهیه کنید.

کرم کاکائو برای تهیه کیک شکلاتی خیس

کره نرم شده را درون کاسه بریزید و دو دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا حالتی کرمی پیدا کند. مقداری از پودر قند، پودر کاکائو و شیر را اضافه کنید و ب همزن برقی هم بزنید. وانیل را اضافه کنید و مخلوط کنید. باقیمانده پودرد قندف کاکائو و شیر را در دو مرحله دیگر به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا کرم کاکائو یکدست شود.

وقتی کیک ها آماده شدند آنها را از فر خاج کنید و 10 دقیقه صبر کنید تا مقداری خنک شود. سپس آنها را از قالب خارج کنید. هر کدام از کیک ها را از وسط برش بزنید تا 4 لایه کیک داشته باشید.

روی لایه زیری یکی از کیک ها کرم کاکائو بزنید و یک لایه کیک دیگر بر روی آن بگذارید. این کار را تکرار کنید. در آخر روی سطح و اطراف کیک کرم کاکائو بمالید. سطح کرم ر لیسک صاف کنید. باقیمانده کرم را درون قیف بریزید و دور کیک شکوفه ایجاد کنید. حالا می توانید از طعم کیک خیس شکلاتی لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور