کالای باارزشی که تا سالها اولویت سرمایه‌گذاری مردم خواهد ماند


وضعیت کنونی جهان و آنچه برآورد آینده نشان می دهد حاکی از آن است که تنها یک کالا همچنان گزینه اول بسیاری از مردم دنیا برای سرمایه گذاری و دارایی زندگی، باقی خواهد ماند.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت اکونومیک تایمز، جهان با بحران معیشت و سلامتی دست و پنجه نرم می کند و آمار ناراحت کننده تلفات کووید۱۹ و همچنین بیکاری هر روز در رسانه ها بگوش می رسد. اما در بازارهای مالی تنها یک خبر است: همه چیز خوب است. علیرغم افزایش موارد ابتلا، سیاست گذاران جهانی تلاش می کنند با سرعت بیشتری موتور اقتصاد را دوباره روشن کنند و در همین راستا اقدام به رفع محدودیت های مشاغل و تزریق پول به اقتصاد کرده اند.

برخی از سرمایه گذاران این تدابیر را ناکافی دانسته و ترجیح می دهند دارایی های خود را به شکل طلا درآورده و اینگونه از آن حفاظت کنند. طلا د راکثر روزهای ماه ژوئن در نوسان بود؛ از عوامل بی‌ثبات‌کننده مانندتنش های ژئوپلتیک و موج دوم شیوع کرونا تا عوامل پایدارکننده مانند امید به بهبود اقتصاد و قدرت دلار. اما تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز تا پایان ماه، صفر بوده و قیمت های بین المللی با سطح ۱۷۸۰ دلار کاهش یافت، یعنی ۳٪ بیشتر از میزان پیش‌بینی شده.

بحران اعتماد،‌ گزیبان بازارهای اقتصادی را گرفته و برخلاف انتظارات،‌ بازشدن مجدد اقتصادها تاثیر چندانی برفعالیت های اقتصادی نداشته است. مادامی که مردم از این بیماری وحشت داشته و از چشم انداز اقتصادی خود مطمئن نباشند، بعید به نظر می رسد که آنها به هزینه های خود مانند سال های گذشته و قبل از همه گیری برگردند. مشاغل از وضعیت موجود عصبانی هستند و میزان خسارت به آنها بالاست.

پیش بینی می شود که بیماری همه گیر کروناویروس فعالیت های اقتصادی را برای سالهای آینده تأثیر بگذارد. این به ما می گوید که سیاست های پولی و مالی در سراسر جهان همچنان برای تقویت رشد تولید ناخالص داخلی تسهیل کننده خواهد بود. پس از بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸، بانک های مرکزی به مدت شش سال همچنان اسکان خود را حفظ کردند و این بسیار بار سخت تر از اکنون است. بنابراین ، بازده اوراق قرضه و نرخ بهره کوتاه مدت موظف هستند برای آینده قابل پیش بینی به صورت اسمی پایین باقی بمانند و از نظر واقعی نیز منفی باشند.

این بازده های پایین توانایی بازار اوراق قرضه را برای عمل به عنوان حصاری در برابر نوسانات قیمت سهام، محدود می کند و در همین حال، هزینه فرصت برای نگه داشتن طلای را به حداقل می رساند. این روند برای فلز زرد صعودی خواهد بود.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

افزایش 6 تا 16 میلیونی قیمت خودرو /تفاضل ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار همچنان فقط وعده! | 1.5 هزار رفتار عجیب بازار طلا | 2.1 هزار سکوت ولی‌الله سیف شکست | 2.6 هزار پیش بینی شش ماهه قیمت طلا | 1.8 هزار تصویب واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها از طریق سازمان خصوصی‌سازی | 3.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در