رتبه بندی دانشگاه، جایگاه واقعی آن در داخل و خارج را بیان می کند


رتبه بندی دانشگاه، جایگاه واقعی آن در داخل و خارج را بیان می کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در رتبه بندی دانشگاه ها شاخص هایی را در نظر گرفتیم که نشان از جایگاه واقعی دانشگاه ها و مراکز علمی در سطح داخل و خارج دارد.

رتبه بندی دانشگاه، جایگاه واقعی آن در داخل و خارج را بیان می کندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای منصور غلامی در حاشیه مراسم تقدیر از افتخارآفرینان یونیورسیاد که در سالن همایش های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره رتبه بندی دانشگاه ها گفت: شاخص های رتبه بندی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشخص و ابلاغ شد و تا پایان امسال اجرایی می شود و امیدواریم این رتبه بندی بتواند جایگاه واقعی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور را در داخل و در قیاس با رتبه بندی خارجی شفاف تر سازد.
وی ادامه داد: در رتبه بندی داخلی دانشگاه ها شاخص هایی لحاظ شده است که احتمال دارد در رتبه بندی خارجی لحاظ نشده باشد ولی از نظر ما هر دو شاخص معتبر است یعنی رتبه یک دانشگاه در رتبه بندی بین المللی و رتبه بندی داخلی آن طبق برنامه های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم تا پایان امسال نتایج این رتبه بندی اعلام شود زیرا نتایج آن نشان از دقت و رتبه بندی دانشگاه ها در داخل و خارج دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان