تفاهم‌نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان امضا شد


تفاهم‌نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان امضا شد

تبریز- ایرنا - تفاهم‌نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان با حضور استاندار آذربایجان شرقی، مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و جمعی از اصحاب رسانه استان در خانه تاریخی صلح‌جو تبریز امضا شد.

استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در این آیین ضمن گرامیداشت روز قلم و پاسداشت زحمات اصحاب فرهنگ و رسانه، گفت: با توجه به جایگاه آذربایجان در حوزه مطبوعات و قدمت این صنعت در این منطقه، ایجاد موزه تخصصی مطبوعات از مهم‌ترین اهدافی بود که طی سال‌های اخیر به‌عنوان مطالبه اصلی اصحاب رسانه و همچنین مردم مطرح شده است.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: امروز پس از سال‌ها تلاش مستمر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و همچنین همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در مکان‌یابی مناسب این موزه شاهد انعقاد تفاهم‌نامه تجهیز موزه مطبوعات هستیم که امیدواریم با بهره‌برداری از این موزه بخشی از دین بزرگ ما به پیشکسوتان عرصه مطبوعات ادا شود.

وی از همه شهروندان خواست تا اگر آثار مربوط به مطبوعات و رسانه‌ها را دارند، در اختیار این موزه قرار دهند تا به نحو شایسته نگهداری شود.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز در این آیین‌ ضمن گرامیداشت روز قلم، گفت: ایجاد موزه مطبوعات آذربایجان یکی از مهم‌ترین نیازهای شهری و استانی است که خوشبختانه پس از سال‌ها تلاش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان و گردآوری اسناد تاریخی مطبوعات آذربایجان، در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه موزه شاخص اصلی ارزیابی فرهنگ جوامع است، ایجاد موزه مطبوعات را سندی دیگر بر قدمت فاخر آذربایجان در این حوزه عنوان کرد و گفت: تبریز پس از پایتخت، دومین شهری است که دارای موزه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی است و طی سال جاری نیز با تاسیس و صدور مجوز ۲۰ موزه جدید دیگر به توسعه این امر خواهیم پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در خصوص بهره‌برداری از موزه مطبوعات آذربایجان گفت: خانه صلح‌جو پس از ارزیابی‌های متعدد در میان خانه‌های تاریخی تبریز به عنوان محل اصلی این موزه انتخاب شد و پس از تجهیز و تأمین محتوای موزه‌ای توسط انجمن صنفی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بهره‌برداری قرار خواهیم گرفت.

حمزه زاده در خاتمه، اظهار داشت: امروز شاهد اهدای نخستین تابلو از اسناد مطبوعاتی آذربایجان توسط یکی از مجموعه‌داران پیشکسوت به این موزه بودیم، در این راستا از تمام مردم آذربایجان خواستاریم تا در صورت دسترسی به اسناد تاریخی مطبوعات استان، با اهدای آن یاریگر ما در تجهیز و تأمین محتوای غنی موزه مطبوعات باشند.

آیین افتتاح موزه مطبوعات آذربایجان در روز ۱۷ مرداد ماه (روزه خبرنگار) برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط