افزایش کرونایی‌ها و اعمال مقررات سخت


افزایش کرونایی‌ها و اعمال مقررات سخت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (/fa/international) از باکو، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان، وضعیت ویژه قرنطینه با اعمال مقررات...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو، با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری آذربایجان، وضعیت ویژه قرنطینه با اعمال مقررات جدید در ۱۶ شهر جمهوری آذربایجان تا ۳۰ تیر ماه تمدید شد.
تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان در یک ماه اخیر افزایش یافته بطوریکه در بیست روز گذشته تعداد مبتلایان از ۹۲۱۸ نفر به ۱۹ هزار و ۲۶۷ نفر افزایش یافته و تعداغد قربانیان کرونا هم در این مدت با دو برابر افزایش به ۲۳۵ نفر رسیده است
ستاد مبارزه با کرونا به دنبال افزایش تعداد مبتلایان وضعیت ویژه قرنطینه‌ای را که از اول تیر ماه در باکو و ۷ شهر دیگر این کشور آغاز شده وتا ۱۵ تیر ماه ادامه داشت در باکو و ۱۵ شهر دیگر این کشور تا سی ام تیرماه تمدید کرد. در مدت اعمال مقررات وضعیت ویژه قرنطینه‌ای در این ۱۶ شهرستان که از امروز آغاز شده است خروج شهروندان از منزل ممنوع و منوط به کسب مجوز خروج ازمنزل ازطریق سیستم الکترونیکی وزارت کشور برای خروج دوساعته می‌باشد.
فعالیت متروی باکو نیز ازامروز تا ۳۰ تیر ماه بطور موقت متوقف خواهد شد و وسائط نقلیه عمومی هم در روز‌های شنبه و یکشنبه بطور متوالی طی سه هفته آینده فعالیت نخواهند کرد.علاوه بروضعیت ویژه قرنطینه‌ای در ۱۶ شهرستان یاد شده مقررات وضعیت قرنطینه عمومی هم با برخی محدودیت‌ها در سراسر این کشور در حال اعمال است.با تصمیم ستاد ویژه مبارزه با کرونا ارتش جمهوری آذربایجان هم از این پس برای مبارزه با کرونا و اعمال مقررات وضعیت ویژه قرنطینه به وزارت کشور و پلیس این کشور کمک خواهد کرد.
رامین بایراملی رئیس مرکز بهداشت و درمان جمهوری آذربایجان
اولوی مهدی اف عضو ستاد مبارزه با کرونا
شاهمار موسوم اف دستیار رئیس جمهوری و عضو ستاد مبارزه با کرونا
جمهوری آذربایجان : مهراب مرادوردی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در